La sediul ACC a fost amenajat un centru mobil de consultanță pentru consumatori

Consumatorii care se confruntă cu probleme ce țin de prestarea serviciului public de apă și de canalizare se pot adresa la un centru mobil de consultanță, care a fost amenajat la intrarea în sediul SA „Apă-Canal Chișinău”. Acțiunea face parte dintr-o campanie de promovare a standardelor de integritate și anticorupție în sectoarele reglementate de Agenția Națională pentru Reglementare în Energetică, lansată astăzi, 9 septembrie, transmite IPN.

Prezentă la eveniment, directorul ANRE, Violina Șpac, a menționat că acțiunile de informare a consumatorilor vor contribui la consolidarea încrederii acestora în activitățile instituțiilor de reglementare și anticorupție. În acest context, întru susținerea campaniei de informare a fost lansat spotul social anticorupție cu privire la atribuțiile ANRE, despre taxele ce se achită pentru eliberarea licențelor și lipsa plăților pentru eliberarea autorizațiilor.

,,Noi ne propunem să prevenim actele de corupție și în cazul în care sunt acte de corupție, acestea să fie constatate, iar persoanele să fie trase la răspundere. Este o măsură importantă de prevenire. Cetățenii urmează să fie informați, iar dacă dețin probe cu referire la anumite abuzuri, să le sesizeze. SA „Apă-Canal Chișinău” este o întreprindere mare, este o întreprindere care se subordonează municipalității. De aceea urmează și angajații să fie informați și instruiți despre riscurile existente și să nu admită careva abateri”, a declarat viceprimarul capitalei, Ilie Ceban, citat într-un comunicat de presă al ACC.

De asemenea, astăzi reprezentanții Centrului Național Anticorupție au familiarizat angajații „Apă-Canal Chișinău” cu reglementările ce țin de standardele de integritate și anticorupție în sectorul privat. Personalul a fost informat despre prevederile legale ale infracțiunilor de corupție, dar și despre obligativitatea denunțării comportamentelor corupționale și a faptelor de corupție.

Directorul interimar al SA „Apă-Canal Chișinău”, Anatolie Lichii, salută lansarea acestei campanii și a declarat că până în prezent în cadrul întreprinderii nu au existat acte de corupție. Potrivit lui, instruirea va fi benefică și va preveni și în viitor actele de corupție. ,,Este un eveniment binevenit pentru colaboratorii noștri, dar și pentru consumatorii noștri. La instruire participă circa 20 de persoane care se ocupă cu contractele, avizele de branșare, racordare la serviciul public de alimentare cu apă și canalizare, consumul apă, datoriile existente. Specialiștii din cadrul întreprinderii vor fi instruiți astfel încât eforturile să fie în beneficiul consumatorului final”, a declarat Anatolie Lichii.

Campania se va desfășura pe parcursul lunii septembrie în municipiile Chișinău, Comrat și Bălți, prin lansarea mai multor evenimente de informare și consultare pe aspecte ce țin de drepturile consumatorilor, soluționarea neînțelegerilor care apar în raport cu titularii de licențe, precum și pentru a promova standardele de integritate și anticorupție în rândurile personalului întreprinderilor reglementare de ANRE.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.