La reparaţia străzii Alba Iulia s-a folosit asfalt pentru drumurile secundare

La reparaţia străzii Alba Iulia din sectorul Buiucani al capitalei s-a folosit asfalt de categoria V, care se utilizează pentru străzile secundare şi pentru drumurile de acces în curţile blocurilor. Rezultatele anchetei au fost comentate, luni seara, de către primarul Dorin Chirtoacă în cadrul în cadrul unei emisiuni televizate. „Expertiza arată că stratul de jos corespunde standardelor calităţii, pe când stratul superior al asfaltului nu corespunde. Gradul de absorbţie al apei este de două ori mai mare decât cel obişnuit. Totodată, s-a demonstrat că s-a utilizat mai puţină smoală”, a menţionat primarul. Dorin Chirtoacă spune că în Caietul de sarcini al antreprenorului nu a fost indicată categoria asfaltului care urma să fie folosit la reconstrucţia străzii şi nici alte detalii importante, depistate post-factum în urma expertizei efectuate. Ex-primarul interimar al capitalei, Vasile Ursu, invitat în aceeaşi emisiune, a declarat că şi temperaturile scăzute de afară au dus la măcinarea asfaltului. Termenul limită pentru astfel de lucrări este 1 octombrie, iar la Alba Iulia s-a lucrat până de Hramul oraşului. Dorin Chirtoacă, însă, l-a contrazis, spunând că şi alte străzi din Chişinău s-au reparat în aceeaşi perioadă, iar situaţia este diferită. Vasile Ursu este de părere că cel mai mult de pe urma acestei situaţii are de pierdut Consiliul municipal Chişinău, care este acţionarul principal al SA „Edilitate”, întreprinderea care a reparat strada. „Toţi se jură că nu au făcut intenţionat, însă şi în acest domeniu există anumite reţele cu interese”, a declarat primarul Dorin Chirtoacă, care pe lângă ancheta de serviciu a iniţiat o anchetă personală în acest caz. Întreprinderea responsabilă de reparaţia străzii urmează fie să înlocuiască tronsoanele de drum deteriorate, fie să restabilească integral stratul de uzură. Cheltuielile estimative se ridică la peste 15 milioane de lei. Este exact suma economisită de municipalitate atunci când a ales la licitaţie oferta SA „Edilitate”, care a propus cel mai mic preţ, a subliniat primarul. Şeful Direcţiei transport public şi căi de comunicaţie, Veaceslav Ţărnă, a menţionat într-o intervenţie telefonică că asfaltul se macină doar pe anumite porţiuni ale străzii. O cauză poate fi şi incompatibilitatea materialelor utilizate. Există garanţia antreprenorului, de 2 ani, plus termenul de exploatare a străzii, de 5 ani. Antreprenorul urmează să efectueze lucrările pe cheltuiala lui, fără a cere un bănuţ din bugetul local. Expertiza pe strada Alba Iulia a fost efectuată de către Administraţia de stat a Drumurilor. Rezultatele sunt diferite de două expertize anterioare, efectuate de o companie privată şi de către SA „Edilitate”. Strada Alba-Iulia a fost dată în exploatare de Hramul Chişinăului, la 14 octombrie 2010, iar lucrările au costat peste 20 de milioane de lei. La numai 3 luni de la darea în exploatare a străzii reparate, pe o porţiune de 15 metri de drum au apărut fisuri şi gropi.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.