Kaufland planifică să facă în Moldova o investiţie de 60 de milioane euro

Lansarea unui proiect investiţional de amploare pe piaţa din Republica Moldova a fost subiectul întrevederii ministrului economiei, Octavian Calmâc, cu directorul general al companiei Kaufland România, Marco Hößl. Până în 2020, Kaufland planifică să deschidă 6 magazine în municipiul Chişinău, valoarea totală a investiţiei ridicându-se la 60 de milioane de euro, transmite IPN.

Potrivit unui comunicat de presă al Ministerului Economiei, Octavian Calmâc a dat asigurări de susţinerea instituţiei pe care o conduce pentru venirea companiei Kaufland pe piaţa din Moldova. Totodată, ministrul a ţinut să menţioneze condiţiile oferite investitorilor străini, trecând în revistă mai multe acţiuni, cum ar fi eliminarea constrângerilor administrative, acordarea facilităţilor precum rambursarea TVA la cheltuielile de capital în investiţiile pe termen lung, scutirea de TVA şi taxe vamale pentru activele care urmează să fie incluse în capitalul social al companiei ş.a. Printre avantaje a fost menţionat impozitul pe venit de 12%, deducerea cheltuielilor pentru alimentare, transport şi instruirea angajaţilor.

La rândul său, reprezentanţii companiei Kaufland şi-au exprimat încrederea că proiectul investiţional pe care intenţionează să-l desfăşoare în Moldova va fi unul de succes, mai mult decât atât, în perspectivă preconizează să-şi extindă aria de activitate şi la nivel local. La acest moment, compania a deschis un oficiu la Chişinău şi este la etapa de identificare a terenurilor pentru construcţia magazinelor, discută cu producătorii locali despre livrarea produselor la Kaufland din Republica Moldova şi România.

Kaufland este una dintre cele mai mari companii germane de retail din Europa. Este componentă a concernului german Schwarz-Gruppe, din care fac parte şi alte reţele cunoscute, ca Lidl şi KaufMarkt cu peste 200 de mii de angajaţi în Europa. Compania deţine peste 1000 de magazine în Germania, Cehia, Slovacia, Polonia, Croaţia, Bulgaria şi România. În anul 2014, grupul Schwarz a devenit cel mai mare grup de retail din Europa, cu afaceri de aproape 80 de miliarde de euro.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.