Specialişti din 6 ţări din Europa de Est şi Asia Centrală îşi vor îmbunătăţi abilităţile practice şi teoretice de comunicare cu copiii în conflict cu legea în cadrul unui seminar regional organizat la Chişinău de către UE-UNICEF, transmite Info-Prim Neo. Seminarul are loc în perioada 15-27 octombrie şi reprezintă a doua fază a proiectului „Protecţia copiilor împotriva torturii şi maltratării în Asia Centrală şi Europa de Est”. La training participă specialişti din Armenia, Azerbaijan, Kazahstan, Tadjikistan, Georgia şi Moldova. Şeful Delegaţiei UE la Chişinău, Dirk Schuebel, a declarat, în deschiderea evenimentului, că statele participante au fost selectate în baza unei evaluări detaliate a necesităţilor de reformare în justiţia juvenilă. „Până acum am progresat mult în acest domeniu, dar ne propunem ca prin astfel de seminare să consolidăm sistemul de colectare a datelor, a sistemului probaţiunii juvenile, respectarea copiilor reţinuţi. UE a promis să acorde fonduri pentru a dezvolta în sens pozitiv situaţia din justiţie în aceste state”, a spus ambasadorul UE. Reprezentantul UNICEF Moldova, Alexandra Yuster, a spus că al doilea curs, care a demarat astăzi (primul a fost în Georgia, n.r.) are drept scop asigurarea aplicării standardelor europene în justiţia juvenilă . „ Copiii au ajuns să încalce legea din diferite motive. Aceste motive trebuiesc aflate, iar copiii trebuie ajutaţi să depăşească această situaţie”, a specificat reprezentantul UNICEF. Potrivit organizatorilor, seminarul lansat este conceput ca o formare pentru formatori. Din partea Moldovei participă 2 specialişti, judecătorul Viorica Puică, lector la Institutul Naţional de Justiţie, şi Anatolie Andronache, lector la Academia Ştefan cel Mare de pe lângă Ministerul Afacerilor Interne. Specialiştii vor avea parte şi de o ieşire în teren, la Ungheni, unde a fost implementat un proiect pilot şi unde există deja o cameră de audiere prietenoasă copiilor, un oficiu de probaţiune şi un centru de reabilitare a copiilor. În cadrul seminarului va fi elaborat un set de instruire privind lucrul cu copiii în sistemul de justiţie, care va fi adaptat ulterior de fiecare ţară în parte şi integrat în curriculumul instituţiilor naţionale de instruire.