IPNA nu a făcut partizanat politic în campania electorală, raport intern de monitorizare
În campania electorală pentru alegerile din 29 iulie, IPNA Compania “Teleradio Moldova” nu a făcut partizanat politic şi nici propagandă pentru vreun partid – este concluzia unui raport intern de monitorizare, prezentat Consiliului de Observatori joi, 6 august, transmite Info-Prim Neo.
Monitorizarea a pus accent pe prezenţa actorilor politici în ştiri şi în programele de dezbateri – frecvenţă şi durată. La postul de televiziune Moldova 1 au fost monitorizate programele de ştiri „Mesager”, ediţiile în română şi rusă, iar la Radio Moldova ediţiile Radio Matinal, Novosti şi Panorama, a spus Dumitru Ţurcanu, şeful Direcţiei monitorizare, relaţii publice şi internaţionale.
Potrivit raportului prezentat, la Moldova 1 au avut loc 32 dezbateri, la care au participat toţi concurenţi electorali. Pe parcurs s-au retras PNL şi MAE. PCRM nu s-a prezentat la o dezbatere. În total, partidele de opoziţie au avut timpi de dezbateri 46800 sec, iar PCRM – 5040.
În programul de ştiri „Mesager”, PCRM a avut o frecvenţă de 192 de apariţii, iar opoziţia parlamentară – 260, inclusiv PLDM – 110 apariţii, PL – 88 şi AMN – 62.
Luând în consideraţie regula „trei treimi”, care prevede prezenţa în proporţii egale a Guvernului, partidului de guvernământ şi partidelor de opoziţie, în campania electorală la Moldova 1 prezenţa a fost următoarea: Guvernul – 5678 sec, PCRM – 14770, partidele de opoziţie – 60082, se menţionează în raport.
La radio au fost organizate 32 de dezbateri. La unele dintre el concurenţii electorali au lipsit ( PDM la 2 emisiuni, PCRM la o emisiune). În dezbateri radio partidul de guvernământ faţă de partidele de opoziţie se află în următorul raport: PCRM – 5040, partidele de opoziţie 45360.
IPNA precizează că diferenţa dintre raportul intern de monitorizare şi cele prezentate de unele ONG-uri, este mare şi presupun că în spatele acelor monitorizări sunt posibile erori şi unele interese.