Interviu cu Dumitru Guzun, Șeful secției proiectare sisteme și servicii
Fondată în 2018, prin fuziunea Fiscservinform și Vamservinform, Instituția Publică „Centrul de Tehnologii Informaționale în Finanțe” (I.P. „CTIF”) își orientează activitatea pe direcțiile de proiectare, dezvoltare, implementare și mentenanță a sistemelor informaționale, de administrare a infrastructurilor info-comunicaționale, precum și de acordare a suportului în domeniile: finanțe publice, achiziții publice, fiscal, vamal (cursuri de instruire, suport informativ-consultativ și tehnic prin telefon, procesări de date, măsurări a unităților de transport marfare, etc.). La etapa actuală, Instituția numără peste 500 de angajați pasionați de IT și domeniul public.
Unul dintre angajații I.P. „CTIF” este și Dumitru Guzun, care activează în funcția de Șef al Secției proiectare sisteme și servicii.
În rândurile de mai jos vă invităm să-l descoperiți, la o cafea, pe Dumitru Guzun, omul din fruntea secției, care generează soluții cu impact asupra activității agenților economici din întreaga țară.
1. Dumitru, ce vă place cel mai mult în IT/ sisteme informatice?
Domeniul IT e unul dinamic și reușește mereu să mă uimească cu diferite provocări, proiecte, echipe, meeting-uri, experți și experiențe. La fel, ca prin analiză și cod, în munca mea, automatizez o sumedenie de procese, alteori manuale, și astfel îmi place să cred că activitatea contribuabililor devine mai ușoară, iar aceștia rămân mulțumiți de serviciile oferite de I.P. „CTIF.
2. Ce vă motivează să fiți mai bun în activitatea Dvs.?
Probabil mă motivează responsabilitatea față de ceea ce fac și conștientizarea că rezultatul muncii are impact. Pe lângă acest lucru, sarcinile pe care le execut mă fac să excelez zi de zi ca profesionist și lider de echipă. Mă simt util și știu că nicăieri în altă instituție nu voi găsi mai multe proiecte IT, decât sunt la „CTIF”. Faptul că proiectele sunt multiple, nu e nici pe departe tot, ele mai sunt și diversificate, iar în cadrul acestora are loc și interacțiunea cu o serie de instituții. Tot ca element motivațional pot menționa că învăț multe lucruri noi și am multe provocări, care mă scot din zona de confort.
3. Ce abilități și cunoștințe trebuie să stăpânească cei dornici de a vă fi colegi cu Dvs.?
Cred că-n orice domeniu pentru a reuși, trebuie să îți placă ceea ce faci, să manifești constant curiozitate, entuziasm față de activitatea ce o desfășori și să-ți dai toată silința. La fel de importantă este instruirea și autoinstruirea. În acest sens, noi, angajații I.P. „CTIF” beneficiem din plin de cursurile de instruire interne și externe demarate de către Centrul de instruire, care ne ajută să ne formăm ca specialiști, să fim mereu informați și, învățând zilnic, să ne dezvoltăm cunoștințele și aptitudinile, căci, este știut faptul că, dacă nu înveți, nu ai viitor.
4. În aceste zile, I.P. „CTIF” participă la Târgul online al locurilor de muncă, ediția XIX-a, eveniment desfășurat de către Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM). Veniți, vă rog, cu un mesaj către cei care aplică la posturile vacante ale I.P. „CTIF”.
Încurajez tinerii aflați în căutarea unui loc de muncă dinamic, motivant și care potențează performanța fiecărui angajat, să expedieze, cu încredere, CV-urile la I.P. „CTIF”. Instituția pe care o reprezint își lărgește constant echipa și este un mediu care promovează dezvoltarea carierei, permite completarea reciprocă, îmbunătățirea cunoștințelor și abilităților profesionale. Voi fi bucuros să știu că tinerii beneficiază de oferta Târgului și, inclusiv prin intermediul evenimentului, și-au găsit vocația, devenindu-mi colegi.
Vă mulțumesc!
** În cadrul I.P. „CTIF” sunt disponibile următoarele posturile vacante: Expert în domeniul echipamentelor de casă și control, Administrator de sisteme informatice, Manager de proiecte informatice, Programator software, Programator.net, Administrator rețea de calculatoare și administrator baze de date. Pentru a participa la concursul de recrutare, toți cei interesați de ofertele de muncă pot expedia CV-urile și scrisorile de motivare la adresa resurse.umane@ctif.gov.md sau solicita informații adiționale la numărul de telefon: (+373) 60-588-817.
De asemenea, până pe 17 iunie , aplicarea la joburile sus-enumerate poate avea loc și prin intermediul Târgul online al locurilor de muncă, ediția XIX-a.