Pe parcursul lunii septembrie, Serviciul dispeceratul central al SA „Apă-Canal Chişinău” a înregistrat peste 2 300 de apeluri cu privire la avarierile la reţelele de apeduct şi la reţelele de canalizare. Furnizorul de apă dă asigurări că echipele de intervenţie au acţionat cu promptitudine, pentru ca toate avariile sau disfuncţionalităţile apărute în sistemul de alimentare cu apă şi de canalizare să fie remediate operativ.
În perioada menţionată au fost înregistrate 1369 de situaţii de avariere la reţelele de apeduct, 981 – la reţelele de canalizare. Echipele întreprinderii au efectuat suplimentar un şir de lucrări întru ameliorarea continuă a serviciilor de aprovizionare cu apă. Astfel, în 128 de cazuri au fost executate lucrări de înlocuire a apeductului cu lungimea de până la 5 m şi diametrul de la 25 mm la 1200 mm, au fost reparate 112 vane, au fost spălate şi dezinfectate reţelele etc.
Reprezentanţii ACC au fost informaţi şi despre 24 de cazuri de sustragere sau lipsă a capacelor amplasate pe trotuare, în zonele de parc, în spaţiile dintre blocurile de locuinţe. Furnizorul menţionează că fiecare apel a fost verificat, iar pentru prevenirea accidentelor rutiere şi traumatismelor, s-a intervenit prin montarea capacelor lipsă la căminele de vizitare.
ACC reaminteşte că la efectuarea analizei indicatorilor tehnico-economici ai activităţii întreprinderii este observată o tendinţă uşoară de micşorare a pierderilor de apă în procesul remedierii avarierilor, fapt obţinut datorită antrenării operative a angajaţilor întreprinderii pentru efectuarea lucrărilor date, notează IPN cu referire la un comunicat de presă al întreprinderii.