Agenții economici pot să înscrie mărcile comerciale noi la Concursul Național al celor mai Recunoscute Mărci Comerciale din Moldova - NOTORIUM Trademark Awards, ediția a cincea, până pe data de 25 septembrie. Anunțul a fost făcut de către organizatorii concursului, Compania de proprietate intelectuală INTELSTART LTD în parteneriat cu Agenția de Stat pentru Proprietatea Intelectuală (AGEPI), la o conferință de presă, transmite IPN.
Directorul INTELSTART LTD, Marian Bunescu a precizat că deja de cinci ani Compania oferă posibilitatea ca cele mai puternice mărci naționale și internaționale, prezente pe piața din Republica Moldova să fie recunoscute de public prin vot online.
Directorul general adjunct al AGEPI, Natalia Mogol, a menționat că organizarea concursului este de nivel național și vine să scoată în evidență cel mai reușite mărci, care se bucură de cea mai mare încredere a consumatorilor. „Concursul este util atât agenților economici, cât și consumatorilor. Agenților economici, pentru că este o modalitate de a-și pune în valoare semnele sale distinctive, mărcile pe care le promovează. Pentru consumatori, concursul oferă încă un instrument care îi ajută să diminueze timpul cheltuit la procurarea anumitor produse”, a spus Natalia Mogol.
Potrivit ei, anual AGEPI recepționează în jur de cinci mii de cereri pentru înregistrarea mărcilor comerciale. În consecință, anual apar 4,5 mii de mărci comerciale care au funcția de bază să deosebească produsele, serviciile unor agenți economici de cele ale concurenților. Totodată, statistica depunerii și interesului agenților economici față de mărcile comerciale, în comparație cu alte obiecte de proprietate intelectuală în Republica Moldova, arată că anual mai mult de 80 de procente din cereri pentru obiecte de proprietate intelectuală se referă la mărci comerciale.
La concurs se confruntă peste 4500 de mărci comerciale prezente pe piața Republicii Moldova. Participanții concurează pentru distincțiile aniversare (trofeu, medaliile de aur, argint și bronz) și pentru dreptul exclusiv de a utiliza logotipul „VOTAT MARCĂ RECUNOSCUTĂ”, care vor fi oferite învingătorilor celor 150 de subcategorii de produse și servicii.
Agenții economici pot să înscrie mărcile noi în la Concursul Național al celor mai Recunoscute Mărci Comerciale din Moldova - NOTORIUM Trademark Awards, ediția a cincea, completând formularul online. Este posibil de votat online zilnic o singură marcă sau tip de vin în fiecare subcategorie. Câștigătorii concursului vor fi premiați în cadrul Galei de premiere la finele lunii noiembrie.
Concursul Național al celor mai Recunoscute Mărci Comerciale din Moldova - NOTORIUM Trademark Awards, ediția a cincea a fost lansat pe 1 septembrie. Prin intermediul concursului, Compania INTELSTART LTD oferă posibilitatea ca cele mai puternice mărci naționale și internaționale, prezente pe piața din Republica Moldova să fie recunoscute de public prin vot online securizat de platforma Facebook și pe pagina oficială www.notorium.md.