Câteva străzi principale din Chişinău, care au fost reparate capital cu mai mulţi ani în urmă, vor fi incluse într-un program de estimare a sumei necesare pentru reparaţia repetată a acestora. Programul a fost solicitat de către primarul capitalei, Dorin Chirtoacă. Edilul a solicitat să fie sintetizată informaţia privind anul în care acestea au fost reparate capital străzile, suma investită atunci şi suma necesară pentru investiţii acum, transmite Info-Prim Neo Potrivit drumarilor, bulevardul Ştefan cel Mare nu a fost reparat capital din anul 1977, iar bulevardele Dacia şi Decebal din anul 1974. Viceprimarul Nistor Grozavu a remarcat, la şedinţa operativă de la Primărie, că pentru a repara drumurile integral ar trebui să se facă investiţii de 3-4 ori mai mari în fiece an, pe lângă banii alocaţi pentru întreţinere. „Dacă am lucra în tempoul anului precedent, numai pentru arterele principale avem nevoie de 5-6 ani de investiţii”, a mai declarat Grozavu. „Trebuie făcută o analiză pentru că oamenii spun că taxele s-au majorat, dar nu se fac reparaţii. Organizaţi munca şi în două schimburi dacă e posibil”, a cerut Dorin Chirtoacă. Cu referire la bulevardul Ştefan cel Mare, primarul a spus că acesta trebuie să intre într-un control special în ceea ce priveşte construcţiile iniţiate sau care mai sunt preconizate. În momentul în care va demara programul de modernizare a bulevardului, va trebuie să se ţină cont şi de aspectele aspecte. Viceprimarul Nistor Grozavu a comunicat în context că în fază de construcţii, dar conservată, se află clădirea unui hotel, alături de Ministerul Agriculturii, iar lângă Universitatea Pedagogică este în fază incipientă sediul unei librării. Construcţia clădirii oficiului din apropierea cinematografului Patria va derula şi în anul 2014, a mai spus viceprimarul. De la începutul anului, 22 de străzi din capitală au fost plombate. Reparaţiile capitale vor începe la vară. Directorul întreprinderii Exdrupo, Efim Cheptănari, a spus că sunt cinci echipe de muncitori care plombează drumurile, chiar şi pe asfaltul umed, dar că nu pot munci dacă gropile sunt cu apă. Dacă timpul va fi favorabil, aceştia vor putea repara zilnic aproximativ 500 de metri de drum.