Incluziunea copiilor cu deficienţe privită cu scepticism

Ministerul Educaţiei mai lucrează încă asupra Concepţiei educaţiei incluzive. Propunerile legate de incluziunea copiilor cu deficienţe, din proiectul Codului Educaţiei, vor fi puse în discuţie în două săptămâni, a declarat pentru Info-Prim Neo şeful direcţiei învăţământ preşcolar, primar şi secundar-general, Valentin Crudu. „La acest capitol trebuie să lucrăm fără grabă. Aceşti copii vor fi incluşi în şcolile generale cu timpul, pentru că societatea încă nu este pregătită”, a spus oficialul de la minister. Valentin Crudu susţine că trebuie să se lucreze şi cu părinţii copiilor cu deficienţe. Nu toţi dintre aceştia susţin ideea incluziunii. „Astăzi cadrul legal permite copiilor cu nevoi speciale să fie incluşi în instituţiile generale, dar solicitarea trebuie să vină din partea părinţilor şi, de regulă, părinţii nu prea doresc acest lucru. Pentru ei este mai simplu să-i ducă pe copii la şcoli speciale sau să-i lase să studieze acasă”, a menţionat Valentin Crudu. El spune că, pe de altă parte, nici copiii din şcoli generale nu sunt gata să facă voluntariat pentru copiii cu deficienţe. Codul Educaţiei va fi propus pentru dezbateri publice în două săptămâni. Atunci se vor discuta şi propunerile legate de incluziunea copiilor cu deficienţe. La sfârşitul anului trecut a fost efectuat un studiu pentru evaluarea practicilor pozitive de incluziune a copiilor în instituţiile generale. Directorul executiv al Centrului de zi „Speranţa”, Viorica Cojocaru, spune că studiul a demonstrat că în acest mediu copii cu deficienţe se dezvoltă mai rapid. În acest moment şcolile generale din republică învaţă 350 de copii cu deficienţe.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.