Încă două instituţii aderă la Grupul de iniţiativă pentru crearea Biroului de Audit al Tirajelor
Încă două instituţii – Makler SRL şi SC Komsomolskaia Pravda Basarabia SRL – aderă la Grupul de iniţiativă pentru crearea Biroului de Audit al Tirajelor din Moldova , care urmează a fi creat până la finele lunii iunie 2009, transmite Info-Prim Neo.
Potrivit unui comunicat al Centrului Independent de Jurnalism (CIJ), biroul va contribui la sporirea gradului de transparenţă privind tirajul ziarelor, creşterea investiţiilor în publicitatea din presa scrisă şi, implicit, la fortificarea unei prese viabile în Republica Moldova.
„Biroului de Audit al Tirajelor va fi o organizaţie non-profit, al cărei obiectiv este oferirea – pentru industria de publicitate, înainte de toate – de informaţii corecte asupra tirajelor, dar şi altor tipuri de studii, precum cele de audienţă sau de trafic de Internet. Această structură va avea ca membri actori majori de pe scena industriei de publicitate: editori de presă/proprietari ai instituţiilor media, agenţii de publicitate şi clienţi de publicitate, agenţii de distribuţie”, se mai spune în comunicat.
Iniţiativa în cauză este rezultatul unei campanii media şi a unei serii de întâlniri în cadrul proiectului „Sporirea capacităţilor instituţiilor relevante în vederea creării Biroului de Audit al Tirajelor în Moldova”, care va dura până în luna iunie 2009.
În prezent, Grupul de iniţiativă este format din reprezentanţi ai 10 instituţii media, 6 agenţii de publicitate, şi 2 clienţi de publicitate. Printre acestea: Spros i Predlojenie SRL (SP), Asociaţia Presei Independente, Ziarul de Gardă SRL, PP Timpul de dimineaţă, APROM Grup SRL, Patriot Studio SRL, Orange Moldova SA etc.