În unele instituții școlare reparațiile nu s-au încheiat. Este vorba despre școlile în care se fac reparații capitale. Autoritățile dau asigurări că procesul educațional nu este afectat.
Solicitat de IPN, șeful Direcției învățământ preuniversitar a Ministerului Educației, Culturii și Cercetării, Valentin Crudu, a declarat că anul acesta din bugetul de stat pentru reparațiile capitale au fost alocați 480 de milioane de lei. Banii sunt pentru reparația a 638 de instituții școlare. Este vorba despre reparația acoperișurilor, a rețelelor termice, de apeduct și canalizare, lucrări de termoizolare, schimbarea geamurilor etc. Suma alocată a crescut comparativ cu anul trecut când au fost alocați 350 de milioane de lei pentru reparații capitale în peste 400 de școli.
Totodată, se fac reparații capitale în șase instituții de învățământ, care au fost selectate în cadrul proiectului Reforma învățământului în Moldova, susținut de către Oficiul Băncii Mondiale din Chișinău. Potrivit lui Valentin Crudu, astfel de reparații în instituțiile școlare nu au fost efectuate de la Independență încoace. Pentru aceste lucrări au fost rezervați 110 milioane de lei. Este vorba despre licee din diferite localități din raioane precum Râșcani, Căușeni, Leova etc. Investițiile per instituție se cifrează în medie la 15-20 de milioane de lei. Pentru anul viitor aceste instituții, dar și altele care vor fi selectate de către minister, vor fi dotate cu echipamente pentru laboratoarele de chimie, fizică și biologie.
În ceea ce ține de domeniul educației timpurii, în prezent s-a reușit valorificarea a 80% din grantul de trei milioane de euro, acordat de către Guvernul României, pentru renovarea a 78 de instituții de învățământ preșcolar în anul 2017. Șeful Direcției a menționat că se preconizează că până în primăvara anului viitor banii vor fi valorificați în întregime.
Autoritățile speră că reparațiile în școli se vor încheia până în luna noiembrie. Lucrări s-au efectuat pe parcursul lunilor de vară, însă există un proces tehnologic care trebuie respectat, pentru că acest tip de lucrări necesită o perioadă nu doar trei luni, ci chiar și cinci și șase, a mai spus Valentin Crudu. Potrivit oficialului de la minister, procesul educațional nu este afectat. În unele localități elevii studiază în două schimburi, în alte instituții durata orelor a fost micșorată de la 45 la 35 de minute, astfel încât constructorii să poată să-și facă munca atunci când, din punct de vedere al securității, se cere ca elevii să nu se afle în instituție.