În primul semestru piaţa serviciilor de acces la internet a crescut cu 16,8%
În primul semestru al acestui an, valoarea pieţei serviciilor de acces la Internet la puncte fixe a crescut, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, cu 16,8 la sută şi a însumat peste 200 de milioane de lei, transmite Info-Prim Neo cu referire la un comunicat de presă al Agenţiei Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei
Majorarea volumului de vânzări a fost determinată de creşterea numărului de abonaţi la serviciile de acces la Internet în bandă largă şi de diversificarea ofertelor lansate de furnizorii acestor servicii. Vânzările Moldtelecom au sporit cu 19,1% şi au ajuns la peste 150 de milioane de lei, iar cele ale Starnet au sporit cu 64,3% şi au constituit circa 30 de milioane de lei. Cifra de afaceri a celorlalţi operatori de pe această piaţă a alcătuit peste 40 de milioane de lei.
Numărul abonaţilor la serviciile de acces la Internet la puncte fixe a crescut, faţă de primul semestru al anului 2009, cu 54,1% şi a ajuns la peste 200 de mii de abonaţi, dintre care 98,1% sunt abonaţi la Internetul în bandă largă, iar 1,9% sunt abonaţi la serviciile de Internet prin dial-up. Totodată, numărul utilizatorilor Internetului mobil în bandă largă oferit de operatorii reţelelor 3G s-a ridicat la peste 100 de mii de utilizatori, iar a celor care utilizează serviciile mobile multimedia s-a ridicat la peste 2 milioane de utilizatori.
Potrivit datelor ANRCETI, cea mai semnificativă cotă pe piaţa serviciilor de acces la Internet la puncte fixe, de 70,5%, aparţine SA „Moldtelecom”. Companiile „Starnet” SRL şi SA „Orange – Moldova” deţin cote de 12,1 % şi, respectiv, de 4,5%. Restul operatorilor ce activează pe această piaţă deţin împreună o cotă de 12,9 la sută.