În Moldova a fost creată Federaţia de turism. Aceasta îşi propune să promoveze destinaţiile turistice din ţară, dar şi să colaboreze cu organizaţiile similare de peste hotare. Pentru început, cooperarea a fost stabilită cu Federaţia asociaţiilor de promovare din România.
Alexandru Filipschi, directorul unei agenţii de turism, spune că trebuie să recunoaştem că turismul din Moldova este la o etapă nu prea dezvoltată şi era nevoie de a lansa ceva ce ar promova domeniul. „Avem foarte multe probleme în turism, dar fără susţinerea structurilor similare din ţară şi de peste hotare nu avem cum să le soluţionăm. Se simte lipsa de proiecte de promovare a turismului. Ne-am determinat să lansăm şi să creăm o federaţie de promovare a turismului. Aceasta îşi propune drept scop promovarea brandurilor autohtone, ne propunem să organizăm traninguri de perfecţionare a personalului din domeniu, vom colabora cu instituţiile din domeniu, oportună va fi organizarea de mese rotunde, să lansăm proiecte noi”, a declarat Alexandru Filipschi într-o conferinţă de presă la IPN.
Directorul agenţiei de turism a spus că o prioritatea va fi şi dezvoltarea unor parteneriate de calitate cu instituţiile din ţară. „Vom depune eforturi maxime de creare a unor politici de promovare a ţării. Federaţia de promovare a turismului va munci pentru atragerea proiectelor de dezvoltare a domeniului. Ţara noastră are un potenţial turistic extraordinar, iar toate problemele pot fi soluţionate prin muncă asiduă şi prin implicarea noastră. Crearea unei echipe puternice şi sprijinul unor persoane notorii sunt cheia de succes. Chiar de astăzi, din ziua înregistrării, creăm o colaborare cu federaţia similară de peste Prut”, a comunicat Alexandru Filipschi.
La conferinţa de presă a fost prezentă şi Corina Martin, preşedintele Federaţiei asociaţiilor de promovare din România, care a remarcat că prima vizită în Moldova a avut-o în 2012 şi a rămas fascinată, deoarece ţara pare a fi una de poveşti, cu oameni foarte calzi. „Am promis că vom face mai mult pentru turismul de aici, că vom trimite mai mulţi turişti români în Moldova. Am constatat că Moldova poate fi o piaţă strategică pentru România. Niciuna dintre cele 2 ţări nu s-a promovat suficient până acum pe cealaltă piaţă. Pornind de la acest punct de vedere, nu stăm bine niciuna la atragerea turiştilor străini şi cred că o alianţă strategică trebuie să o avem”, a remarcat Corina Martin.
Preşedintele Federaţiei asociaţiilor de promovare din România consideră că Moldova are locuri extraordinar de frumoase care trebuie vizitate. „Trebuie să ne implicăm pentru ca aceste locuri să fie cunoscute. Foarte puţini români s-ar gândi acum să meargă în vacanţă în Moldova, problema e că nu s-au promovat ţările. Ar fi foarte uşor de a atrage turişti români, vorbim aceeaşi limbă, ţările sunt aproape”, a comunicat Corina Martin.
Alexei Guţaga, promotorul turismului autohton, în special prin proiectul „Hai la ţară”, a spus că Moldova are ce arăta turiştilor. „Noi am creat cea mai mare reţea de cazare din Moldova, puem caza concomitent 2500 de oameni. Românii care au fost în Moldova au ales să viziteze regiunea transnistreană. Avem acum chiar şi oferta de cules poama, avem 39 de case care propun ca turiştii să participe la culesul poamei, la făcut must, după aceasta îi invităm la pescuit în Nistru. Turismul în Moldova este limitat de imaginaţie şi de promovare”, a spus Alexei Guţaga.
Cătălina Adam, directorul unei agenţii de turism, a spus că activează de mai mulţi ani în turism şi simţea necesitatea să apară o organizaţiei care să ajute în acest domeniu. „Avem probleme care ţin de noi ca persoane fizice, dar şi de stat, la nivel de promovare, de acordare a anumitor programe motivaţionale, dar vrem să depăşim problemele”, a subliniat Cătălina Adam.
Marţi, 30 septembrie, seara, va avea loc adunarea generală a Federaţiei de turism din Moldova, unde se va stabili numărul membrilor fondatori şi celor asociaţi, și va fi aleasă şi conducerea federaţiei.