În doi ani administraţia publică locală a capitalei trebuie să atingă un nivel înalt de restructurare

Primăria municipiului Chişinău, împreună cu Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD) în Moldova trebuie să elaboreze în scurt timp căi optime de eficientizare a activităţii administraţiei publice locale, transmite Info-Prim Neo. Astfel, în cel mult trei săptămâni va fi elaborat un plan de activitate în vederea punerii în acţiune a proiectului de reorganizare a aparatului Primăriei propus de PNUD. Managerul de proiect, Andrei Cantemir a anunţat că planul pentru demararea proiectului înaintat de PNUD trebuie să fie întocmit până la sfârşitul lunii martie. Asta pentru ca lucrările propriu-zise se fie puse în aplicare deja în luna mai. Potrivit lui Andrei Cantemir, proiectul iniţial are un buget de 2 mln de euro şi este preconizat pentru o perioadă de doi ani. Prin lucrările efectuate, acesta va contribui la creşterea gradului de eficienţă a administraţiei publice locale, la optimizarea organizării Primăriei şi a administraţiei publice locale în ansamblu. Andrei Cantemir a spus că Naţiunile Unite vor analiza în mod deosebit dorinţa structurilor din cadrul Primărie şi CMC de a realiza şi de a pune în acţiune anumite reforme în ceea ce priveşte reorganizarea municipiului. Potrivit sursei citate, la o primă etapă, se va efectua o analiza a structurilor existente din aparatul Primăriei şi cel al CMC. Pentru cea de-a a doua etapă proiectul prevede să se elaboreze anumite strategii de dezvoltare ale municipiului prin găsirea unor căi optime de eficientizare a administraţiei municipale, punându-se accent pe managementul resurselor umane şi al finanţelor publice. Pe parcursul următoarelor trei luni, primarul general care este coordonatorul naţional al proiectului, împreună cu managerul de proiect trebuie să creeze consiliul de coordonare a proiectului – boardul de conducere. Acest organ va avea rolul de a monitoriza şi de a ghida activităţile de bază, precum şi de a asculta rapoartele managerului de proiect în ceea ce priveşte derularea lucrărilor. Cu scopul de a evalua situaţia administraţiei publice locale, în calitate de experţi şi analişti vor fi selectate pe bază de concurs două companii internaţionale. Primarul general a solicitat tuturor subdiviziunilor să fie deschise spre colaborare şi cooperare pentru a oferi informaţia necesară în realizarea proiectului în cauză. Asta pentru ca în scurt timp să existe o analiză funcţională a tot ceea ce înseamnă administraţia publică locală din Chişinău în vederea constituirii unei organigrame eficiente a municipalităţii.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.