În Chişinău nu vor mai exista panouri de publicitate a băuturilor alcoolice
Primăria municipiului Chişinău este decisă să scoată până la începerea sărbătorilor de la sfârştul lunii august panourile care fac publicitate băuturilor alcoolice şi cele care poartă „un caracter indecent”.
Primarul interimar, Vasile Ursu, a cerut, luni, 21 august, la şedinţa operativă de la Primărie, Direcţiei Arhitectură şi Urbanism ca până la 24 august în Chişinău să nu mai existe astfel de panouri. Potrivit lui Ursu, reclama băuturilor alcoolice ar putea fi înlocuită cu cea socială, de tipul: 570 de ani de la prima atestarea documentară a Chişinăului sau Ziua Independenţei R.Moldova.
Pe viitor, decizia de amplasare a reclamelor pe panourile de publicitate din municipiu va fi în competenţa unei comisii speciale de la Primărie care va refuza amplasarea reclamelor considerate că „ar aduce prejudicii morale societăţii”, a mai spus Ursu.
„Am fost în Turcia, în Polonia, dar nicăieri nu am văzut „măgării” ca la Chişinău”, susţine primarul. Potrivit lui, în aceste ţări sunt puţine panouri publicitare şi sunt utilizate doar pentru produsele alimentare şi industriale.
Arhitectul principal al Chişinăului, Nicon Zaporojan a declarat presei că până în prezent au fost demontate un şir de panouri de acest gen, urmând să fie demontate ultimele 18 panouri. Potrivit lui, autorităţile locale vor reveni în luna octombrie asupra reexaminării modalităţilor de amplasare a panourilor publicitare şi asupra costului reclamei de pe aceste panouri, deoarece consideră că preţurile actuale sunt foarte mici. El a exemplificat că la Iaşi 1 cm2 de publicitate stradală costă 10 euro, pe când la Chişinău - 1 leu.