În anul 2023, numărul de accidente s-a redus cu 14%, comparativ cu anul trecut

Numărul accidentelor rutiere în anul 2023 s-a redus comparativ cu anul precedent. Dacă în anul trecut această cifra a constituit 2097 de cazuri, în 2023 au fost înregistrate 1811 accidente. Este în descreștere și numărul accidentelor soldate cu deces – 183 în anul 2023 comparativ cu 203 din anul trecut. Se atestă un număr mare de persoane traumatizate în accidentele rutiere. Pentru anul 2023 sunt înregistrate 2082 de persoane, iar în anul precedent  2348 de persoane au suferit diferite traume fiind implicate nemijlocit în accidentele rutiere. Statisticile au fost prezentate de șeful secției monitorizare și documentare trafic rutier, Inspectoratul Național de Securitate Publică, Igor Postu, în cadrul unei emisiuni la postul Agro TV Moldova, transmite IPN.

Potrivit șefului secției, printre cauzele care generează accidentele rutiere se numără viteza mărită, neacordarea priorităților în circulația rutieră, neasigurarea schimbării de benzi în timpul mersului, starea de ebrietate, nerespectarea distanței dintre automobile.

Un alt factor de risc reprezintă pietonii. Igor Postu a menționat că pe parcursul a 11 luni ale anului 2023 sunt documentate 559 de cazuri ce ține de implicarea pietonilor în accidentele rutiere. Deși se atestă o ușoară descreștere comparativ cu anul precedent când au fost documentate 710 cazuri, situația este alarmantă din motiv că o parte dintre pietoni traversează strada în locuri nepermise supunând riscului și alți participanți la trafic, a spus el.

Profesorul de teorie dintr-o școală auto din capitală, Pavel Popov, a explicat că sistemul circulației rutiere este format din trei elemente: omul, caracteristicile tehnice ale vehiculului acestuia și infrastructura rutieră. Conducătorul auto poate anticipa anumite situații de risc, dacă este bine pregătit chiar în condițiile altor doi factori mai puțin favorabili. Cel mai bine este ca șoferul să-și dezvolte subconștient conducerea preventivă, inclusiv la trecerea de pietoni. „Chiar dacă inițial nu observă pietonul la trecere, e bine să conducă așa ca și cum acesta ar putea să apară în orice moment, ca să poată opri din timp ca să evite obstacolul”, a spus el.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.