Pentru anul 2016 BCR Chişinău îşi propune să extindă portofoliul de clienţi şi să-şi consolideze prezenţa pe piaţă. Totodată, va veni cu soluţii personalizate pentru susţinerea companiilor care au afaceri viabile şi proiecte sustenabile. Potrivit unui comunicat de presă al BCR, administraţia îşi propune să consolideze reţeaua de bănci, transmite IPN.
Potrivit comunicatului, recenta adunare generală a acţionarilor Băncii Comerciale Române Chişinău S.A. a adoptat o serie de decizii strategice ce vor avea un impact asupra direcţiei şi activităţii băncii pentru anul 2016. „BCR Chişinău SA a finalizat anul 2015 cu un profit net de 26,4 milioane de lei, ca urmare a creşterii veniturilor operaţionale şi menţinerii unei politici de control al costurilor. Raportul cost-venit s-a îmbunătăţit până la 59% faţă de 69% în 2014”, a declarat preşedintele executiv al BCR Chişinău, Juan Luis Martin Ortigosa.
Preşedintele a declarat că pentru a susţine o creştere sănătoasă pe toate segmentele în anii următori, capitalizarea băncii rămâne ridicată şi va rămâne solidă.
În comunicat se mai spune că, în anul 2015, odată cu finalizarea procesului de restructurare a Băncii iniţiat în 2013, BCR Chişinău şi-a concentrat eforturile pe consolidarea activităţilor comerciale şi pe îmbunătăţirea performanţelor soluţiilor IT oferite clienţilor. Aceste acţiuni s-au materializat prin atragerea de noi companii locale şi internaţionale şi îmbunătăţirea gradului de satisfacţie a clienţilor printr-un plus de confort, economie de timp şi siguranţă în derularea tranzacţiilor bancare. În acelaşi timp, banca a continuat ajustarea funcţiilor de Middle şi Back Office, îmbunătăţirea eficienţei operaţionale şi întărirea sistemelor de control intern privind administrarea riscurilor şi activitatea de conformitate.