În 2012 piaţa de telefonie fixă a fost marcată, ca şi în ultimii ani, de o scădere semnificativă a traficului şi a veniturilor provenite din vânzarea serviciilor destinate publicului, pe fundalul unei creşteri neînsemnate a numărului de abonaţi, transmite Info-Prim Neo. Potrivit datelor statistice ale Agenţiei Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI), volumul total al vânzărilor pe acest segment de piaţă a scăzut, faţă de anul 2011, cu 114,94 milioane de lei (7,1%) şi a constituit peste 1,5 miliarde lei, iar numărul de abonaţi la reţelele de telefonie fixă a crescut cu 25,9 mii (2,2%) şi a alcătuit în total 1,2 milioane de abonaţi. Datele raportate ANRCETI de către operatorii activi de telefonie fixă arată că trendul de creştere a numărului de abonaţi se datorează exclusiv celor 26 de operatori alternativi. Aceştia au conectat la reţelele sale 29,9 mii de clienţi noi, iar baza de abonaţi a SA „Moldtelecom” s-a redus cu 4 mii. La finele anului 2012, „Moldtelecom” avea 1,1 milioane de abonaţi (93,2% din total), iar operatorii alternativi – 82,6 mii (6,8%). Traficul realizat de utilizatorii finali prin intermediul reţelelor publice de telefonie fixă a scăzut, faţă de anul 2011, cu 8,8% şi a însumat peste 3 miliarde de minute. În 2012 pe piaţa telefoniei fixe au activat 27 de operatori. Cel mai mare jucător pe această piaţă, SA „Moldtelecom”, deţinea o cotă de piaţă de 97,3%. Ceilalţi 26 operatori alternativi (Arax-Impex, Starnet, Sun Communications etc.) au împărţit împreună o cotă de piaţă de circa 2,7%.