Guvernul a creat o structură specială pentru administrarea zonelor turistice
Guvernul a creat o structură specială care să administreze zonele turistice. Potrivit Hotărârii privind crearea Agenţiei pentru administrarea zonelor turistice naţionale, publicată în „Monitorul Oficial al R. Moldova”, structura respectivă a fost în conformitate cu prevederile noii Legi a turismului, aprobată de Parlament în noiembrie 2006 şi intrată în vigoare în februarie 2007.
Agenţia va asigura funcţionarea zonelor turistice şi va organiza şi planifica activitatea de turism. Ministerul Culturii şi Turismului urmează să elaboreze regulamentul de activitate al agenţiei, iar Ministerul Finanţelor va identifica mijloace pentru finanţarea instituţiei. Agenţia va avea un personal scriptic de 9 persoane.
Zonele turistice naţionale vor fi aprobate după efectuarea unui studiu de fezabilitate, care să demonstreze motivaţia dezvoltării acestei zone. Studiul va stipula obiectivele turistice, starea căilor de acces. Pentru dezvoltarea turismului receptor, autorităţile doresc să dezvolte zonele turistice şi infrastructura acestora, care să fie capabile să asigure itinerare turistice cu obiective amenajate.
Noul cadru legislativ prevede valorificarea zonelor turistice naţionale prin intermediul rezidenţilor. Aceştia pot fi persoane fizice sau juridice, cărora li se va da în drept de folosinţă, pentru 50 de ani, o anumită zonă de pe lângă obiectele turistice care urmează a fi valorificată. De asemenea, rezidenţii vor beneficia de o vacanţă fiscală, de 10 ani, cu excepţia contribuţiilor de asigurări sociale. Statul îşi va asuma responsabilitatea de a dezvolta infrastructura drumurilor, fiind create noi locuri de muncă.
Rezidentul zonei turistice va putea să construiască hoteluri, instituţii de alimentaţie publică, parcări, puncte de vânzare a suvenirelor.
Concursurile investiţionale pentru atragerea rezidenţilor vor anunţate după crearea Agenţiei şi delimitarea hotarelor zonelor turistice.