Guvernul a aprobat mărimile alocaţiilor pentru copiii plasaţi în serviciul de asistenţă parentală
Alocaţia unică la plasarea copiilor sub auspiciile serviciului de asistenţă parentală profesionistă va fi de 3000 de lei, ce va permite asistenţilor parentali să-şi adapteze locuinţa la noile condiţii. În caz de plasment de urgenţă sau provizoriu, alocaţia va fi de 500 şi, respectiv, 250 lei. Pentru copiii cu disabilităţi alocaţia unică la plasament, lunară pentru întreţinere şi anuală pentru îmbrăcăminte, încălţăminte, produse igienico-sanitare se majorează cu 30 la sută. Acesta potrivit deciziei guvernului cu privire la alocaţiile pentru copiii plasaţi în serviciul de asistenţă parentală, transmite Info-Prim Neo.
Alocaţia pentru întreţinerea propriu-zisă a copilului va fi calculată în bază de 21 lei pe zi, iar alocaţia pentru îmbrăcăminte şi încălţăminte, produse igienicoo-sanitare va fi de 3000 lei pe an. De asemenea, a fost stabilită mărime alocaţiei unice la împlinirea vârstei de 18 ani de 1000 lei, care va fi achitată tânărului sai tinerii în vederea pregătirii către viaţa independentă.
Valentina Buliga, ministrul muncii, protecţiei sociale şi familiei a menţionat că aceste alocaţii vor fi stabile şi ele vor permite asistenţilor parentali să asigure condiţii normale de viaţă copiilor, afalaţi în plasament.
Ea a spus că asistenţa parentală profesionistă este un serviciu social, care oferă copilului îngrijjire familială substituitivă în familia asitentuilui paterntal. Scopul serviciului este protecţia temporară a copilului aflat în dificultate, socializarea şi reintegrarea acestuia în familia biologică, extinsă sau alte forme de îngrijire de tip familial.
Ministrul a apreciat că în R. Moldova sunt 82 familii de asistenţi parentali şi 96 copii aflaţi în plasament, iar 60 de copii au fost deja reintegraţi cu succes.
Costul estimativ al deciziei pentru anul 2010 efectuat pentru plasamentul a 178 copii va constitui 1,8 mln lei şi 1,01 mln lei pentru 96 copii, aflaţi în plasament în timpul de faţă în cinci unităţi administrativ-teritoriale.