Fondul rutier pentru 2010 va fi de 2,5 ori mai mare decât în anul trecut

Fondul rutier pentru 2010 va fi de 2,5 ori mai mare decât în anul trecut. Astfel, în anul curent fondul rutier va constitui 563 mln lei, dintre care 384 mln lei urmează să fie direcţionate la întreţinerea şi reparaţia curentă a drumurilor, transmite Info-Prim Neo cu referire la Programul de repartizare a mijloacelor din fondul rutier, aprobat de guvern De asemenea, 45 mln lei din Fondul rutier vor fi utilizate pentru lucrările de asigurare a securităţi drumurilor – marcajul străzilor, instalarea indicatorilor auto de circulaţie, cu accent pe cele de informare. Circa 95 mln lei sunt prevăzute pentru procurarea de maşini, autospeciale şi utilaje. Acestea vor putea fi folosite la deszăpezire, dar şi la lucrările de construcţie şi întreţinere a drumurilor. „În acest an pentru prima dată vor fi plombate toate drumurile asfaltate, circa 7000 km de drumuri. Lucrările de plombare la drumurile naţionale, practic, s-au încheiat, din săptămâna trecută am început plombarea drumurilor locale”, a specificat Anatol Şalaru, ministrul transporturilor şi infrastructurii drumurilor. Potrivit ministrului, prioritate la reparaţii capitale vor avea tronsoanele de drumuri de intrare şi ieşire din ţară, drumurile de importanţă mare pentru economia naţională şi cele mai frecvent utilizate de către agenţii economici. „Astfel, printre acestea se înscriu drumurile Chişinău - Leuşeni, Bălţi - Sărăteni, în anul curent se va începe reparaţia drumului Chişinău – Rezina. Este prevăzută alocarea sumei de 132 mln lei din bugetul de stat, plus la aceasta, compania Lafarge va aloca 2,4 mln euro şi mai sunt necesare 10 mln de euro pentru finalizarea lucrărilor la acest tronson important de drum”, a spus Şalaru. Ministrul a relevat că, în conformitate cu Strategia de dezvoltare a infrastructurii rutiere, cu începere din 2009, e prevăzută creşterea treptată a sumei încasate de la accizele la produsele petroliere şi transferate în fondul rutier. Către 2013 această sumă urmează să fie transferată sută la sută, fapt ce va permite majorarea esenţială a lucrărilor efectuate la întreţinerea şi reparaţia drumurilor. Pentru anul curent mijloacele prevăzute în fondul rutier (accizele la produsele petroliere, impozitul pentru folosirea drumurilor şi alte taxe achitate de automobilişti) sunt de 2,5 ori mai mari decât în 2009, iar în 2011 acestea vor atinge cifra de 1 mlrd lei. În ansamblu, pentru reabilitarea reţelei de drumuri în Moldova, potrivit Strategiei, elaborate cu concursul Băncii Mondiale, sunt necesare 4 mlrd dolari. Şalaru a mai spus că valorificarea celor 132 mln dolari, oferite sub formă de grant pentru reabilitarea drumurilor de către corporaţia americană Provocările Mileniului, va începe din 2011.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.