Experţii susţin că doar adresarea la CEDO ar putea contribui la rezolvarea problemei comunităţilor şcolare cu grafie latină din Transnistria

Adresarea la Curtea Europeană a Drepturilor Omului (CEDO) a comunităţilor şcolare cu predare în grafia latină din stânga Nistrului poate constitui un prim pas în obligarea părţilor implicate de a se ocupa mai mult de apărarea şi promovarea drepturilor omului în regiunea aflată sub controlul autorităţilor din Federaţia Rusă, a declarat într-un interviu acordat portalului Moldova.org preşedintele asociaţiei Promo-Lex, Ion Manole, citat de Info-Prim Neo. Potrivit lui, CEDO a admis examinarea în regim prioritar a cererilor depuse de către părinţii, elevii şi profesorii a 3 instituţii de învăţământ din regiunea transnistreană. Până la 14 decembrie 2006, Guvernul Republicii Moldova şi Guvernul Federaţiei Ruse sunt invitate să depună observaţiile lor asupra celor invocate de către cei 170 de petiţionari. Chiar dacă autorităţile vor respinge acuzaţiile, efectul adresării părinţilor, elevilor şi profesorilor din 3 instituţii de învăţământ din regiunea transnistreană deja este simţit. Ca rezultat al comunicării petiţiilor respective, autorităţile locale de la Grigoriopol au decis să accepte revenirea Liceului „Ştefan cel Mare” de la Doroţcaia la Grigoriopol, a spus Manole. Totodată, accesul ţăranilor la terenurile lor agricole şi soluţionarea parţială a problemei şcolilor cu predare în grafia latină din regiunea transnistreană a R. Moldova pot fi interpretate ca o măsură clară de minimalizare a efectelor unei eventuale condamnări la CEDO, a menţionat sursa citată. Manole consideră că, pe acest caz, decizia ar putea fi emisă chiar în 2007. Petiţionarii au depus o cerere la CEDO reclamând faptul că autorităţile transnistrene nu permit predarea în grafia latină în şcolile din stânga Nistrului.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.