Evidenţa cererilor şi deciziilor de restituire a TVA, în format electronic

Cazurile, când cererile agenţilor economici de restituire a TVA erau uitate sau ascunse prin sertarele unor subdiviziuni ale fiscului vor fi excluse. Serviciul Fiscal de Stat (SFS) a anunţat lansarea unui nou produs electronic  - Sistemul Informaţional Automatizat „Registrul electronic al cererilor şi deciziilor privind  restituirea TVA”.

„Noul produs va permite monitorizarea în regim on-line a momentului când a fost depusă cererea de restituire a TVA, etapa la care se află acţiunea de examinare a acesteia, decizia dacă va fi efectuat de către SFS un control de rigoare sau cererea va fi acceptată pentru restituire fără verificări suplimentare sau va fi respinsă. În felul acesta, va fi asigurată perfecţionarea procedurilor de administrare fiscală, se va îmbunătăţi deservirea contribuabililor. Iar persoanele care lucrează în serviciile de contabilitate a agenţilor economici nu vor mai pierde timp pentru a prezenta la inspectoratele fiscale teritoriale informaţiile ce se referă la restituire,o vor putea face din oficiu”, a specificat şeful Inspectoratului Fiscal Principal de Stat (IFPS) Ion Prisăcaru.

Vasile Coceban, administratorul Întreprinderii de Stat Fiscserfinform a spus că de noul serviciu electronic vor putea beneficia într-o perioadă scurtă (o lună) toţi contribuabilii.  Sistemul Registrul electronic al cererilor şi deciziilor privind restituirea TVA a fost implementat de către specialiştii întreprinderii, costul acestuia fiind de circa 60 mii dolari.

Pe parcursul ultimelor două luni, IFPS a lansat serviciile electronice „Comanda on- line a formularelor tipizate de documente primare cu regim special”, „Verificarea bonului de casă emis de unitatea de schimb valutar”, se testează un nou serviciu  e-factura, prin care vor putea fi verificate livrările de mărfuri şi servicii ale agenţilor economici.

„Implementarea tehnologiilor informaţionale constituie un element important în reformarea şi modernizarea Serviciului Fiscal de Stat, a administrării fiscale. Noi dorim să reducem cheltuielile de timp şi de bani ale contribuabililor, să intensificăm comunicarea între fisc şi plătitorii de impozite, societatea civilă, instituţiile statului şi, indiscutabil, lansarea acestor servicii electronice descurajează corupţia şi cazurile de mituire”, a mai adăugat Prisăcaru.

În prezent în RM se înregistrează circa 24mii de contribuabili, plătitori de TVA. În Legea bugetului pentru 2013 sunt preconizate acumulări de la TVA în sumă de 1,8 mlrd lei. Restituirile de TVA agenţilor economici în anul curent se cifrează la peste 700 mln lei.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.