Elevii vor putea elabora proiecte pentru instituțiile în care învață

Elevii vor putea elabora și implementa proiecte pentru instituțiile de învățământ în care studiază. Inițiativele vor fi selectate în baza unui concurs public, parte a Programului „Bugetarea Participativă în Școli”.

Solicitată de IPN, Olga Manole, coordonatoare de program la Asociația Promo-LEX, a menționat că activitatea practică se desfășoară în afara orelor de program. Elevii vor identifica problemele instituției, vor formula ideile de proiecte. Pe urmă aceste proiecte sunt promovate în cadrul instituției ca toți elevii să cunoască ce fel de inițiative sunt. La final urmează procedura de votare. „Se votează unu sau mai multe proiecte în dependență ce buget va avea instituția pentru acest exercițiu și după această administrația instituției realizează proiectul care a fost selectat câștigător”, a precizat Olga Manole.

„Vom lucra cu ciclu gimnazial și liceal, inclusiv colegii și școli profesionale, dar la dorință bugetarea participativă poate fi implementată cu implicarea inclusiv a elevilor din clasele primare”, a adăugat coordonatoarea de program la
Asociația Promo-LEX.

Activitatea practică va dura pe parcursul a 2-5 luni, în funcție de decizia instituției. Fiecare instituție de învățământ își va elabora propriul plan, concept de program pentru școală în conlucrarea cu specialiștii Asociației Promo-LEX. Administrația școlii va decide câți bani este disponibilă să aloce din bugetul instituției, iar elevii vor hotărî cum va fi cheltuită suma respectivă. Promo-LEX va oferi instruire și mentorat instituțiilor participante la program, va asigura documentarea și logistica implementării programului.Noi vom ghida instituțiile să-și elaboreze propriile concepte și planuri de acțiuni și deja fiecare instituție va decide acest lucru în mod individual”, a spus Olga Manole.

Instituțiile de învățământ vor colabora cu Centrul de Instruire Continuă în Domeniul Electoral (CICDE) pentru parte de votare a proiectelor elevilor. CICDE-ul va fi responsabil de organizare a procedurii de vot, oferindu-le tot echipament necesar pentru simularea unui proces de vot.

Potrivit Asociației Promo-LEX, bugetarea participativă este o metodă care dezvoltă înțelegerea bugetelor școlare, contribuie la dezvoltarea liderismului la elevi, direcționează fondurile către nevoile stringente și ideile inovatoare și îi ajută pe elevi să învețe democrația și implicarea civică.

În anul 2022, Programul de bugetare participativă va fi pilotat în cinci instituții de învățământ preuniversitar din țară. Pentru realizarea acestuia, Asociația Promo-LEX a semnat un Memorandum de înțelegere cu Ministerul Educației și Cercetării și un Acord de Parteneriat cu Centrul de Instruire Continuă în Domeniul Electoral.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.