Elevii moldoveni au înregistrat o creștere a punctajului mediu la fiecare disciplină din Programul de Evaluare Internaţională a Elevilor PISA 2015, clasându-se printre primele 3-6 poziții. PISA a arătat că în mod constant la matematică băieţii au performanţe mai bune decât fetele, însă în Republica Moldova la toate cele trei domenii (ştiinţă, matematică şi lectură) fetele au înregistrat rezultate mai bune decât băieţii, transmite IPN.
Directorul Agenţiei Naţionale pentru Curriculum şi Evaluare, Anatol Topală, a declarat în cadrul unei conferinţe de presă că la evaluarea PISA 2015 au participat în total 540 de mii de elevi din 35 de state membre ale OECD şi 37 de state partenere. Din Republica Moldova au participat 5200 de elevi din 227 de instituții de învățământ. Moldova a înregistrat unele din cele mai înalte creșteri ale punctajului mediu la fiecare disciplină, raportat la un ciclu de trei ani.
„Republica Moldova a înregistrat în cadrul PISA 2015 o creștere a numărului de elevi care posedă nivel de cunoştinţe care le permite să participe activ şi productiv în viaţa societății”, a spus Anatolie Topală.
Ministrul educaţiei, Corina Fusu, a menţionat în aceeași conferință că, deşi Republica Moldova are o situaţie socio-economică mai scăzută decât alte state participante la testare, totuşi elevii moldoveni au obţinut rezultate bune. Explicaţia ar fi implementarea reformei iniţiate în 2013 cu privire la modalitatea de susţinere a examenului de bacalaureat.
PISA reprezintă un studiu comparativ internaţional lansat de Organizaţia pentru Cooperarea și Dezvoltare Economică şi are scopul de a testa competențele de bază ale elevilor de 15 ani în trei domenii: ştiinţă, citire şi matematică. Testarea evaluează în ce măsură elevii care finalizează învățământul obligatoriu au acumulat cunoştinţe şi componente-cheie esenţiale pentru o implicare activă în societăţile contemporane. Testarea se face o dată la trei ani, iar Republica Moldova s-a înscris deja la următoarea etapă de testare PISA 2018.