Elevii ce susţin examenele de absolvire vor afla rezultatele probelor doar la sfârşitul sesiunii

Elevii ce susţin examenele vor afla rezultatele probelor doar la sfârşitul sesiunii şi nu după fiecare examen, cum se practica până acum. Declaraţii în acest sens a făcut, în cadrul şedinţei operative de la Primăria capitalei, şeful Direcţiei municipale educaţie, ştiinţă, tineret şi sport, Alexandru Roman. Şeful adjunct al Direcţiei, Zinaida Popescu, a precizat pentru Info-Prim Neo că, în conformitate cu o decizie verbală a Ministerului Educaţiei, Tineretului şi Sportului, comisiile de verificare din cele două Centre naţionale de bacalaureat de la liceele „Mihai Kogălniceanu” şi „Ştefan cel Mare” au la dispoziţie câte 10 zile pentru verificarea lucrărilor. Mai mult, verificările încep, din motive de procedură, abia în după-amiaza celei de-a treia zi, astfel că rezultatele primului examen, care a avut loc la 2 iunie, vor fi finalizate la 13 iunie, iar rezultatele probei la limba străină, care a avut loc la 6 iunie vor fi gata la 17-18 iunie, când liceenii vor susţine deja cel de-al patrulea examen. Zinaida Popescu spune că rezultatele examenelor la solicitare, care este ultimul, ar putea fi cunoscute în mai puţin de 10 zile, dar nu imediat după examen. Astfel, după terminarea sesiunii copiii se vor mai afla câteva zile în suspans. Solicitată de Info-Prim Neo, psihologul Direcţiei municipale protecţia copilului, Rodica Moraru, susţine că această practică de anunţare a rezultatelor examenelor cu mult timp după susţinere nu este una bună şi poate afecta psihicul şi chiar starea fizică a copiilor. Sursa citată afirmă că absolvenţii sunt astfel menţinuţi într-o stare de nelinişte, de nesiguranţă care, în definitiv, influenţează starea sănătăţii. Pe lângă riscurile unei criză nevrotică, există condiţii pentru apariţia hipertensiunii arteriale, a durerilor de cap şi stomac. „În mod normal, copilul trebuie să meargă liniştit la celălalt examen, să nu fie în permanenţă sub presiunea gândului la nota de la probele anterioare”, a mai spus Rodica Moraru. De aceeaşi părere este şi psihoterapeutul Secţiei dispensarizare a Spitalului Clinic psihiatric, Tatiana Leaşoc. Potrivit ei, însăşi sesiunea prezintă pentru copii o situaţie de stres, iar faptul că nu se pot debarasa de o parte a informaţiei, necunoscând rezultatul examenului anterior, comportă cumularea stresului. În definitiv, susţine psihoterapeutul, emoţiile nagative acumulate pot genera o nevroză cu consecinţe imprevizibile. „Vârsta copiilor este dificilă, ei au un sistem nervos vulnerabil şi sunt irascibili, astfel că acumularea energiei negative ar putea declanşa consecinţe nefaste”, spune Tatiana Leaşoc. Pe de altă parte, mai mulţi absolvenţi au declarat că susţin acest experiment care ar putea avea sorţi de izbândă, deoarece elevii nu sunt cicăliţi de părinţi pentru nota luată la exament, nu au emoţii negative şi astfel se pot pregăti în linişte de celelalte examene. Sesiunea examenelor de absolvire a început la 2 iunie şi va continua până la 26 iunie, când elevii alolingvi vor susţine examenul la limba de stat. În total, în anul curent, vor susţine examenele de absolvire 5,2 mii liceeni, 4,8 mii de elevi ai şcolilor medii de cultură generală şi 10,8 mii gimnazişti.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.