Elevii bogaţi îşi ignorează semenii din familii cu venituri modeste

Cea mai frecventă formă de discriminare în rândul elevilor este cea socială. Elevii fac diferenţe între cei care provin din familii înstărite şi vulnerabile. În multe cazuri copiii care provin din familii cu venituri mari ignoră comunicarea cu cei din familii sărace. Fenomenul a fost abordat la un seminar organizat de către Direcţia generală educaţie, tineret şi sport din municipiul Chişinău, transmite Info-Prim Neo. Alexandra Tănase, profesoară de limbă şi literatură română la Liceul Teoretic „Gaudeamus”, a declarat că în cei 40 de ani de experienţă de muncă a observat că anume discriminarea socială domină la şcoală. O altă formă de discriminare care se evidenţiază apare între elevii din mediul urban şi cei din mediul rural. Alexandra Tănase spune că s-a confruntat cu o astfel de situaţie în clasa în care este dirigintă şi a fost nevoie chiar să apeleze la psihologul din liceu. Directorul adjunct al Şcolii Profesionale nr. 9, Tatiana Caraman, a declarat că aceeaşi formă de discriminare domină şi în instituţia pe care o reprezintă. Mai există şi discriminarea între elevii de diferite confesiuni. De multe ori elevii nu acceptă colegii săi care au altă confesiune şi nu comunică cu ei. Carolina Dudu-Savca, şef de catedră la Institutul de Stat de Relaţii Internaţionale, a declarat că în rândul studenţilor fenomenul de discriminare nu este atât de pronunţat. „După părerea mea, studenţii la modul general sunt mai toleranţi. Mediul universitar este şi mai liberal decât cel şcolar. Un student are viziuni mai democratice pentru că este mai matur şi este la vârsta când are o opinie”, a spus Carolina Dudu-Savca. În opinia profesorilor, este necesar ca fiecare să conştientizeze că toţi oamenii sunt egali şi atunci problema discriminării nu va mai exista. Profesorii consideră că atitudinea elevilor şi toleranţa faţă de semenii lor trebuie inspirată de acasă, de către părinţi, şi cultivată pe parcurs, atât de părinţi, cât şi de profesori. Seminarul instructiv-metodic „Viziunea unei familii, a unei şcoli şi a unei societăţi tolerante – cum să prevenim discriminarea?” face parte din cadrul programului educaţional Pestalozzi, demarat la Strasbourg. Scopul este dezvoltarea cunoştinţelor şi a competenţelor profesorilor în domeniul educaţiei toleranţei şi a înţelegerii pentru a evita situaţiile de discriminare în sala de clasă.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.