Asigurarea egalităţii gender nu este o simplă politică socială, ci e o strategie pentru dezvoltarea economică a ţării. Mai multe studii au arătat că într-un stat în care indicele egalităţii gender este mai mare şi PIB-ul pe cap de locuitor la fel este ridicat. Constatările au fost făcute la masa-rotundă: „Rolul mass-media în reflectarea participării femeilor în viaţa publică”, transmite IPN.
Alina Radu, directorul „Ziarului de Gardă”, a spus că s-a întrebat de multe ori de ce în presă apar rar femeile experte, mai ales că printre studenţi majoritatea sunt femei. „La noi corupţia are faţă de bărbat, iar studiile arată că acolo unde se respectă egalitatea gender indicele corupţiei este mai mic”, a subliniat Alina Radu.
Ministrul muncii, protecţiei sociale şi familiei, Valentina Buliga, prezentă la eveniment, a spus că mass-media are un rol important în administrarea politicilor publice şi a chemat jurnaliştii să reflecte egal femeile şi bărbaţii.
Alexei Buzu, directorul executiv al Centrului naţional de studii şi informare pentru problemele femeii „Parteneriat pentru Dezvoltare”, a menţionat că percepţia moldovenilor faţă de femeile în politică se schimbă. Însă, rezultatele studiilor arată că încă prea puţini alegători ar prefera o femeie deputat sau preşedinte de ţară. Femeile sunt alese mai frecvent în funcţii de primar sau consilier local, dacă alegătorii cunosc persoana pentru care votează.
Studiile mai arată că în Moldova femeile fără copii sunt angajate chiar mai frecvent decât bărbaţii. În schimb, în cazul femeilor cu copii de vârstă preşcolară rata angajărilor scade drastic. „Mulţi spun că nu există impedimente ca femeile să se implice activ în viaţa politică şi în afaceri, însă acordarea şanselor egale nu înseamnă întotdeauna un tratament egal”, a opinat Alexei Buzu.
Petru Macovei, directorul executiv al Asociaţiei Presei Independente (API), a comunicat despre faptul că au fost monitorizate mai multe instituţii mass-media privind asigurarea egalităţii gender în materialele reflectate. S-a observat că despre bărbaţi se scrie mai des, chiar dacă majoritatea autorilor de materiale sunt femei. API recomandă jurnaliştilor să abordeze mai des femeile expeţi în diferite domenii, nu doar în cele legate strict de ocupaţii feminine. De asemenea, să solicite şi opinia bărbaţilor în teme precum creşterea copiilor, educaţie etc.
25 de instituţii mass-media au semnat angajamentul să asigure egalitatea de gen în publicaţiile lor. Angajamentul este deschis spre semnare pentru toate instituţiile mass-media din ţară.