Educaţia centrată pe elev, 4 ani de promovare
Sistemul educaţional din Republica Moldova a intrat într-un amplu proces de reforme, pe care cadrele didactice trebuie să-l accepte, a declarat, vineri, directorul proiectului „Educaţia Centrată pe Cel ce Învaţă”, Vladimir Guţu, la o conferinţă de totalizare a 4 ani de activitate, transmite Info-Prim Neo.
Proiectul a fost iniţiat în 2008, iar în această perioadă - spune Vladimir Guţu - a reuşit să introducă principiile educaţiei centrate pe elev în proiectul Codului Educaţiei şi în Strategia consolidată de dezvoltare a învăţământului pentru anii 2011-2015, precum şi în alte documente normative. La capitolul formarea iniţială şi continuă a cadrelor didactice, au fost pregătiţi pentru activitatea didactică ulterioară studenţii care sunt viitori pedagogi. De asemenea, au fost elaborate manuale şi ghiduri axate pe prevederile pedagogiei centrate pe elev şi au fost create condiţii manageriale de promovare a proiectului în instituţiile vizate.
„Nu putem sta pe loc când lumea de pe hotare este atât de progresistă. Înţelegem că schimbările îi deranjează pe unii, dar trebuie să ne adaptăm lor pentru a ţine pasul cu modernismul”, a menţionat Vladimir Guţu.
„În drumul spre integrarea europeană Republica Moldova trebuie să dezvolte un proces educaţional de calitate, pentru a-şi pregăti cadre calificate pe piaţa de muncă. Un student nu este născut în universitate. Pentru a avea un student bun, capabil să facă faţă concurenţelor europene, acesta trebuie instruit încă de la grădiniţă”, a declarat reprezentantul adjunct al UNICEF în Moldova, Sandie Blanchet, susţinătorul proiectului.
Programul a fost lansat în colaborare cu UNICEF Moldova, Ministerul Educaţiei, Programul „Pas cu Pas”, Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei şi direcţiile de învăţământ, tineret şi sport din ţară.