Centrul de Guvernare Electronică (e-Guvernare) îşi propune să promoveze mai agresiv serviciile electronice în zonele rurale. Campaniile vor fi desfăşurate în anii 2015-2016, acum instituţia axându-se mai mult pe administraţia publică centrală.
Contactată de IPN, Michelle Iliev, consultant pentru relaţii cu publicul e-Guvernare, a amintit că instituţia are un parteneriat cu proiectul Novateca, care prevede că fiecare computer din bibliotecile din ţară va avea o mapă cu ghiduri cum pot fi accesate şi utilizate serviciile electronice.
„A avut deja loc instruirea a 10 persoane, care vor instrui ulterior bibliotecarii cum să se folosească aceste servicii. Am început cu bibliotecile deoarece acestea sunt un punct important de informare în zonele rurale. Ne concentrăm acum pe administraţia publică centrală, pe ministere şi agenţii, mai mergem prin şcoli şi universităţi. Săptămâna viitoare avem o instruire de informare cum să se utilizeze reţelele de socializare de către primării”, a comunicat consultantul.
Michelle Iliev a adăugat că, săptămâna aceasta, se extinde proiectul de digitalizare a actelor de stare civilă. Până acum au fost digitizate 4 milioane de acte, iar în următorii 2 ani se vor digitiza alte 9 milioane de acte de stare civilă, la care se adaugă un şir de alte acte care vor putea fi comandate de pe site-ul servicii.gov.md.
Pe portalul servicii.gov.md sunt disponibile în acest moment 93 de e-Servicii.