După schimbarea conducerii Întreprinderii de Stat „Calea Ferată din Moldova”, situația de la întreprindere continuă să degradeze. Datoriile CFM au depășit 800 de milione de lei, dintre care circa 180 de milioane sunt restanțe la salarii. Noul director al Căii Ferate din Moldova așa și nu a organizat un dialog eficient cu colectivul. Declarațiile aparțin lui Alexandru Slusari, ex-deputat din partea Platformei Demnitate și Adevăr, transmite IPN.
Într-o postare pe pagina sa de Facebook, Alexandru Slusari menționează că, „în afară de propunerea aberantă, precum că angajații ar trebui să împrumute credite de la bănci pentru stingerea datoriilor la salarii, alte idei de la dl. Tofilat (actualul director al CFM – n.r.) nu au parvenit”.
Potrivit ex-deputatului, în aparatul administrativ continuă haosul, iar cadrele socialiste au rămas neschimbate. „Este un dezmăț, când jurista CFM, cu un salariu de câteva mii de lei, vine la serviciu cu un jaguar și participă în toate comisiile de achiziții, iar peste 6 mii de angajați nu primesc salarii timp de 6 luni. Din motive neclare, așa și nu a fost reluată circulația trenului Chișinău-Odesa, deși partea ucraineană a fost disponibilă și în perioada de vară această rută este rentabilă. Nu a fost nicio încercare de a restabili circulația trenurilor internaționale pentru România și Rusia. Din 26 iulie, se suspendă circulația trenului Bălți-Ungheni, ultimul tren, deservit de filiala CFM Bălți”, subliniază Alexandr Slusari.
În opinia lui Alexandr Slusari, Calea Ferată continuă calea spre faliment și doar intervenția urgentă a Guvernului și a Parlamentului privind capitalizarea întreprinderii și declararea CFM drept un obiectiv strategic poate salva situația. „Sper foarte mult că la una din primele ședințe ale noului executiv va fi examinată minuțios problema întreprinderii strategice Calea Ferată”, notează ex-deputatul din partea Platformei DA.