Dorin Chirtoacă: În Chişinău nu mai e loc de panouri publicitare
Autorităţile locale din Chişinău au decis suspendarea amplasării panourilor publicitare în oraş, dar şi inventarierea panourilor existente. Primarul general, Dorin Chirtoacă, spune că municipiul Chişinău este plin de publicitate, iar aceste panouri nu au adus venitul aşteptat de municipalitate, transmite Info-Prim Neo.
„Este o etapă de tranziţie. Şi în alte oraşe anterior erau o sumedenie de panouri publicitare, dar în ultimii ani numărul acestora a fost redus considerabil”, a declarat Dorin Chirtoacă.
Potrivit primarului, un agent economic investeşte în amplasarea unui panou publicitar 500 de lei pentru un metru pătrat. Venitul anual al municipalităţii de la un panou de 6 metri pătraţi este de 3 mii de lei, pe când câştigul agentului economic se ridică la 80 de mii de lei.
„Este necesar de a modifica politica de impozitare în cazul panourilor publicitare, iar pentru aceasta este nevoie de o hotărâre a Parlamentului”, a menţionat edilul.
Consiliul Municipal Chişinău a decis, totodată, ca taxa pentru publicitate să fie percepută la schimbarea imaginilor pe panourile publicitare, nu pentru o perioada de timp cum se obişnuia până acum.