Activitatea de donare şi transplant va fi promovată prin intermediul unei campanii de informare şi comunicare, lansate vineri, de către Agenţia de Transplant. În cadrul acesteia, urmează a fi difuzat un spot şi vor fi repartizate materiale informative. Potrivit directorului Agenţiei, Igor Codreanu, este important ca populaţia să fie informată în permanenţă despre activitatea de transplant şi atunci oamenii vor înţelege importanţa acesteia, transmite IPN.
Campania de informare conţine un spot de 30 de secunde care va fi difuzat la mai multe posturi de televiziune şi radio. De asemenea, va fi creată o pagină pe o reţea de socializare, care va avea drept scop promovarea procesului de donare şi de transplant. În ultimii doi ani, transplantările în Moldova se fac prin intermediul proiectului Twinning, susţinut de Uniunea Europeană.
Consilierul rezident al proiectului, Patricia Sanchez Rico, a menţionat că deja se cunoaşte că există o dorinţă generală de a avea informaţii despre transplant. „Este o campanie socială cu mai multe activităţi. Noi vom împărţi un spot video în diferite surse mass-media. Vom produce alte materiale prin care vom informa populaţia despre importanţa transplantului. Dorim să contactăm cu diferite grupuri de specialişti întrucât vrem ca această informaţie să fie împărtăşită cât mai pe larg”, a declarat Patricia Sanchez Rico.
Potrivit lui Igor Codreanu, în ultimii ani s-a agravat problema refuzului rudelor de a da acordul pentru transplantarea organelor sau ţesuturilor de la o persoană decedată. „Majoritatea oamenilor acceptă posibilitatea de a dona, ulterior, o parte dintre ei, consultându-se cu rudele, revin şi spun că nu ştiu până la urmă care ar fi fost dorinţa decedatului, de aceea, nu-şi asumă această responsabilitate. De aceea, trebuie să informăm populaţia despre importanţa transplantului, inclusiv prin intermediul mass-mediei”, a declarat Igor Codreanu.
Roser Valles, expert în comunicare la Organizaţia de Transplant din Catalonia, a declarat că Spania este ţara cu cea mai mare rată de donaţii şi transplant din întreaga lume. „Întrebarea este de ce avem aceste rezultate atât de bune. Răspunsul este că în aceşti ani am avut parte de dezvoltare din punct de vedere tehnic, dar şi datorită faptului că am lucrat foarte mult pentru a ridica gradul de conştientizare a populaţiei. Acest lucru l-am făcut prin informare şi comunicare”, a declarat Roser Valles.
Campania de informare şi comunicare se va desfăşura pe până la sfârşitul lunii februarie.