Primul bilanț al activității noii instituții publice „Centrul de Tehnologii Informaţionale în Finanţe” (CTIF), create în anul 2018 în contextul reformei administrației publice promovate de Guvern prin fuziunea a trei întreprinderi de stat: „Fintehinform”, „Fiscservinform” și „Vamservinform”, precum și principalele priorități ale acesteia pentru anul 2019 au fost consemnate de directorul CTIF, Corneliu Jaloba, într-un interviu publicat pe portalului curentul.md (http://curentul.md/stiri/interviu-corneliu-jaloba-avem-o-echipa-de-profesionisti-care-poate-face-fata-provocarilor-in-domeniul-it.html ).
Potrivit directorului CTIF, în cele cinci luni de activitate (reorganizarea și fuziunea întreprinderilor menționate a fost finalizată la 1.08.2018) instituția a reușit să obțină două rezultate importante: a asigurat continuitatea în administrarea și dezvoltarea sistemelor informaționale automatizate (SIA) ale Ministerului Finanțelor și autorităților din subordinea acestuia, onorându-și astfel obligațiile contractuale, și a efectuat toate lucrările necesare pentru ajustarea și actualizarea funcționalităților SIA legate de implementarea reformelor promovate de Guvern în domeniile finanțe publice, fiscal și achiziții publice.
Corneliu Jaloba a subliniat că numai implementarea reformei fiscale a necesitat modificarea a 10 sisteme din cadrul SIA al Serviciului Fiscal de Stat (SFS), iar lansarea și dezvoltarea unor sisteme informatice în acest domeniu au contribuit la simplificarea și înlesnirea interacțiunii contribuabililor cu SFS prin intermediul serviciilor electronice. „În 2018 numărul acestor servicii s-a ridicat la 38, iar numărul declarațiilor fiscale prezentate SFS în format electronic a depășit pragul de 70%”.
Referindu-se la cele mai importante proiecte pentru anul 2019, directorul CTIF a remarcat elaborarea noului SIA „Monitorizarea electronică a vânzărilor”, dezvoltarea SIA „e – Factura” în vederea utilizării facturii fiscale în cadrul achizițiilor publice electronice, a sistemului de calculare a impozitului pe proprietate pentru autoritățile publice locale și al celui de evidență contabilă pentru autoritățile și instituțiile bugetare.
El a precizat că noul sistem informatic va permite recepționarea informațiilor despre toate tranzacțiile efectuate de către agenții economici prin intermediul echipamentelor de casă și de control, automatizarea procedurilor de evidență, administrare și monitorizare a vânzărilor, fiscalitate online, monitorizare și analiza riscurilor, factori ce vor contribui în mod direct la diminuarea evaziunilor fiscale.
Corneliu Jaloba a mai spus că una din prioritățile cheie ale administrației CTIF pentru anul 2019 este consolidarea colectivului, perfecționarea abilităților profesionale ale angajaților, dar și extinderea echipei de specialiști IT. „Deși dispunem de o echipă de profesioniști care poate face față provocărilor în domeniul IT, vom continua să recrutăm specialiști tineri care vor da o nouă respirație echipei CTIF”, a menționat directorul CTIF.
Serviciul de presă al CTIF
19 februarie 2019
DISCLAIMER: Autorii comunicatelor – nu agenţia de presă IPN – poartă responsabilitate exclusivă pentru corectitudinea şi esenţa conţinutului comunicatului, prezentat spre publicare şi/sau distribuire