Directori de televiziuni locale şi reprezentanţi ai candidaţilor electorali discută oportunităţi de cooperare în Electorala 2009

În premieră în istoria scrutinelor electorale, televiziunile locale înaintează către concurenţii electorali la alegerile parlamentare din 2009 o ofertă comună pentru dezbateri. Directori a 14 posturi de televiziune locale, membre ale Asociaţiei Radiodifuzorilor locali „Media Regional” din R. Moldova, şi reprezentanţi ai formaţiunilor politice din R. Moldova, au discutat luni, 16 februarie, despre oportunităţi de cooperare în Electorala 2009, în vederea asigurării unei informări ample şi adecvate a alegătorilor, transmite Info-Prim Neo. „Scopul acţiunii este determinat de importanţa votului calificat şi în cunoştinţa de cauză al cetăţenilor pentru edificarea unei societăţi pe principii democratice”, a declarat Ion Bunduchi, directorul executiv al Asociaţiei Presei Electronice (APEL). „Ne-am asociat într-o singură structură şi ne-am unificat forţele pentru a fi o sursă de informare sigură pentru cetăţeni. Venim cu o singură ofertă pentru partidele politice, dorim să reflectăm campania electorală conform prevederilor CEC şi celor ale Codului audiovizualului”, a menţionat Arcadie Maican, preşedintele Asociaţiei Radiodifuzorilor locali „Media Regional”. „Cerinţele noastre pentru concurenţi sunt simple: le oferim timpi de antenă şi îi invităm la dezbateri, care vor avea loc aparte la fiecare post de televiziune, în scopul respectării autonomiei juridice”, a mai spus Arcadie Maican. „Intenţionăm să desfăşurăm un şir de dezbateri cu concurenţii electorali, adresându-le în scris invitaţii, în care să specificăm denumirea şi tematica emisiunii, data şi ora emisiei în direct. Tematicile preconizate pentru dezbateri ţin de şomaj, preţuri, drepturile omului, conflictul transnistrean, relaţiile cu UE şi altele”, a precizat Andrei Bargan, directorul „Media TV” Cimişlia, membru al Asociaţiei „Media regional”. De asemenea, în desfăşurătorul emisiunii, elaborat de membrii Asociaţiei Radiodifuzorilor locali pentru concurenţii electorali, sunt prevăzute întrebări reciproce între concurenţi şi întrebări trase la sorţi. Victoria Miron, directorul programului „Mass-media”din cadrul Fundaţiei Soros-Moldova, a spus că este o intenţie de a reflecta campania electorală într-un mod onest şi transparent, prezentând publicului oferta, programul şi platforma concurenţilor electorali. „Vom încerca să sprijinim televiziunile, fiindcă reflectarea campaniei electorală este o misiune foarte grea şi responsabilă. Alături de aceste posturi va funcţiona o comisie de experţi calificaţi, care vor oferi asistenţă pe probleme ce ţin de jurnalism, juridică şi tehnologii”, a mai subliniat Victoria Miron. Asociaţia Radiodifuzorilor locali „Media Regional” a fost înfiinţată în anul 2008. Dezbaterile sunt organizate în cadrul proiectelor „Consolidarea bunei guvernări prin sprijinirea dezvoltării presei independente”, realizat de Fundaţia Soros-Moldova cu susţinerea financiară a Agenţiei Suedeze pentru Dezvoltare şi Cooperare Internaţională (Sida/Asdi), şi „Acţiuni media pentru educaţie electorală”, realizat de Fundaţia Eurasia în parteneriat cu Asociaţia Presei Independente cu finanţare din partea Uniunii Europene, Sida/Asdi şi Agenţiei Statelor Unite pentru Dezvoltare Internaţională (USAID). 
  • arcadie maican despre cerintele fata de concurentii electorali.mp3
  •     0
  •   
  • ion bunduchi despre scopul cooperarii.mp3
  •     0
  •   
  • victoria miron despre asistenta oferita tv locale.mp3
  •     0
  •   

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.