Din 2013 subiecţii impunerii cu TVA vor transmite declaraţiile fiscale doar prin internet
Cu începere din 1 ianuarie 2013, agenţii economici plătitori de TVA urmează să transmită rapoartele fiscale exclusiv prin utilizarea serviciului „Declaraţiile electronică”, a declarat şeful Centrului de Asistenţă şi Contact a contribuabililor din cadrul Fiscservinform, Viorel Bolocan, citat de Indo-Prim Neo.
Conducătorii întreprinderilor, contabilii sau altă persoana împuternicită cu drept de semnare a dărilor de seama urmează să se prezinte, până la finele anului, la cele 10 centre de conectare deschise pe teritoriul ţării pentru semnarea Acordului de conectare la serviciul „Declaraţie electronică” şi ridicarea semnăturilor electronice de autentificare. „Informaţiile cu privire la data, locul prezentării şi lista documentelor necesare sunt pe avizele trimise la adresa contribuabililor de către Serviciul Fiscal de Stat”, a precizat Viorel Bolocan într-un interviu.
Semnăturile electronice de autentificate sunt eliberate gratuit. Din timpul de 45 de minute, rezervat fiecărui contribuabil pentru semnarea acordurilor de conectare 25 minute sunt pentru instruire. La solicitare, este posibilă şi înscrierea la instruiri mai desfăşurate de folosire a calculatorului şi serviciului „Declaraţie electronică”.
„De la 1 ianuarie 2011 dările de seamă fiscale sunt transmise în format electronic de către plătitorii de TVA din municipiile Chişinău şi Bălţi, cei deserviţi de Direcţia administrare fiscala Comrat din cadrul Inspectoratului Fiscal de Stat pe unitatea teritorială autonomă Găgăuză, precum şi cei deserviţi de Direcţia marilor contribuabili a IFPS. În total, 15 mii de contribuabili”, a precizat şeful Centrului de Asistenţă şi Contact a contribuabililor.
După anul nou, la sistemul automatizat de raportare electronică se aşteaptă conectarea a încă 10 mii de contribuabili plătitori de TVA din celelalte localităţi ale Republica Moldova. Până acum 3 mii de contribuabili au reuşit să obţină semnătura electronică de autentificare.