Diaspora ne va ajuta în promovarea produselor moldoveneşti pe pieţele-ţintă
Diaspora va fi încurajată să pună umărul la promovarea produselor moldoveneşti pe pieţele-ţintă. În calitate de suport, diaspora va avea la îndemână pentru aceasta catalogul mărfurilor produse în R. Moldova şi orientate spre export „Products of Moldova”, prima ediţie a căruia a fost lansată de Camera Americană de Comerţ (AmCham) din Moldova cu sprijinul proiectelor CEED, finanţat de USAID şi SEPIA, finanţat de UE, transmite Info-Prim Neo.
Catalogul include informaţii despre produsele a 31 de companii moldoveneşti şi preţurile la ele, care activează în industria agroalimentară, textilelor, de cosmetică, a covoarelor şi jucăriilor.
Produsele urmează să fie promovate pe pieţele Europei de Vest, SUA,Canada şi altor ţări prin intermediul diasporelor înregistrate în acestea, a persoanelor originare din Moldova şi ţările din regiune, care cunosc şi preferă asemenea produse.
John Maxemciuc, preşedinte AmCham, director al companiei Sun Comunications, a precizat la prezentarea catalogului că diasporele din SUA, Canada, ţările Europei de Vest şi CSI întrunesc circa 20 mln de persoane.
„Potenţialul acestei pieţe este foarte mare, iar prin intermediul diasporei, pas cu pas, produsele moldoveneşti vor deveni cunoscute şi apreciate şi de alţi consumatori din ţările respective”, a spus Maxemciuc.
Elena Buzu, managerul proiectului, a menţionat că ediţiile următoare ale catalogului vor include informaţii despre mai mulţi producători moldoveni, care doresc să-şi extindă pieţele de desfacere.
„Este cunoscut faptul că Moldova este în căutarea unui alt model de dezvoltare economică, ce ar asigura o creştere economică durabilă şi îmbunătăţirea, în ritmuri susţinute, a nivelul de viaţă al oamenilor. Va fi un model care va avea în bază majorarea exporturilor, diversificarea lor, atragerea investiţiilor străine şi locale pentru modernizarea industriei şi producerea unor mărfuri competitive. Lansarea catalogului se înscrie în context, fiind un element important de promovare a acestor mărfuri”, a apreciat Ilarion Popa, viceministru al economiei.
„Este important că printre cele 31 companii ale căror produse sunt prezentate în catalog sunt întreprinderi bine cunoscute în Moldova, dar şi întreprinderi afirmate pe piaţă în ultimii ani. Chiar noi prin proiectul de sporire a competitivităţii SEED, finanţat de USAID de cinci ani, lucrăm pentru lansarea unor branduri noi şi unele din ele, precum ar fi Marinelle, Bombonici se regăsesc pe paginile acestui catalog”, a spus Maria Gheorghiţă, coordonatorul proiectului SEED.
Catalogul „Products of Moldova” urmează să fie distribuit în 2000 alimentare şi magazine etnice care deservesc diasporele Europei de Est stabilite în SUA, Canada şi Europa de Vest.
Informaţia din catalog va fi actualizată anual şi este disponibilă şi în versiune on-line www.productsofmoldoiva,md-
Amcham Moldova este o asociaţie neguvernamentală, făcând parte din cele
112 camere de comerţ americane, care activează în întreaga lume. AmCham îşi propune să contribuie la îmbunătăţirea climatului de afaceri, atragerea investiţiilor, facilitarea dialogului companiilor cu sectorul public. Amcham Moldova întruneşte în prezent 65 de companii cu investiţii străine mai mari şi mai mici. AmCham este membru al grupului de lucru pentru implementarea reformei regulatorii în R. Moldova. Promovează activ principiile responsabilităţi sociale corporative.