Publicitatea la jocurile de noroc se propune fi interzisă prin lege. Comisia parlamentară mediu și dezvoltare regională a avizat pozitiv un proiect de modificare a legislației în acest sens, transmite IPN.
Autorul proiecului, Dumitru Alaiba, deputat din partea Fracțiunii PAS, a menționat că jocurile de noroc sunt catalogate de specialiști drept boală psihică, dependență, care distruge familii, astfel că unii oameni dependenți de aceste jocuri duc ultimii bani din casă la cazinouri.
„Campaniile de publicitate la jocurile de noroc sunt superagresive și extrem de generos plătite, astfel că aceste jocuri devin atractive pentru oameni. Din păcate, într-o țară săracă ca a noastră și coruptă, mulți oameni vulnerabili, inclusiv minori, cad pradă tentației de a se îmbogăți rapid. Dar așa nu se întâmplă, ci se creează dependență pentru jocurile de noroc, care distruge mii și mii de familii”, a menționat Dumitru Alaiba.
Totodată, deputatul PAS a subliniat că interzicerea, în general, a jocurilor de noroc în alte state a demonstrat că acestea au trecut în economia informală și au ajuns să finanțeze crima organizată. „Ceea ce puteam face e să interzicem prin lege orice fel de publicitate la jocurile de noroc, astfel ca să limităm atractivitatea lor, după modelul interzicerii publicității la țigări”, a specificat deputatul.
Proiectul propune interzicerea, „sub orice formă, directă sau indirectă, acțiuni publicitare (promoționale) pentru promovarea și/sau stimularea tuturor tipurilor de jocuri de noroc (inclusiv loterii și pariuri la competiții/evenimente sportive, loterii momentane), inclusiv publicitatea la radio şi televiziune, în presa scrisă, în serviciile cinematografice și video, prin internet, cu utilizarea reţelelor telefonice, telegrafice, ceea ce include, dar nu se reduce la publicitatea exterioară şi cea din interiorul spațiilor publice închise şi semiînchise, în special publicitatea în exteriorul şi interiorul localurilor de vânzare angro şi cu amănuntul, şi publicitatea în localurile în care se prestează servicii, publicitatea în/sau pe mijloacele de transport şi prin intermediul trimiterilor poştale”.
Proiectul a fost avizat pozitiv și de Comisia parlamentară protecție socială, sănătate și familie, dar are avizul negativ al Centrului Național Anticorupție.