De la 1 iulie pot fi depuse cererile pentru schimbarea operatorului de telefonie mobilă

De la 1 iulie pot fi depuse cererile pentru schimbarea operatorului de telefonie mobilă, cu păstrarea numărului de telefon. Portabilitatea vizează toţi furnizorii de telefonie mobilă, indiferent de reţea, de abonament sau cartelă utilizată. Orice utilizator va putea beneficia de acest  serviciu după depunerea unei cereri la furnizorul pe care l-a ales, transmite IPN.

Ministrul tehnologiei informaţionale şi telecomunicaţiilor, Pavel Filip, a spus, într-o conferinţă de presă,că implementarea portabilităţii numerelor telefonice în Republica Moldova va consemna o nouă etapă în dezvoltarea pieţei serviciilor de telefonie mobilă şi apropierea acestora de standardele europene.

La renunţarea la serviciile de telefonie mobilă oferite de un furnizor în favoarea altui furnizor, utilizatorul nu va fi facturat suplimentar, costurile aferente serviciului de portabilitate fiind suportate de furnizorul acceptor. Odată portat, numărul îşi va păstra componenţa în totalitate, însă utilizatorul va primi o cartelă nouă.

„Avem convingerea că intensificarea concurenţei între furnizori va conduce la extinderea gamei de servicii şi la îmbunătăţirea calităţii în deservirea clienţilor”, a spus ministrul.

Directorul Agenţiei Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei, Sergiu Sâtnic, a comunicat că lucrările de testare a portabilităţii numerelor au început încă cu luna mai, iar rezultatele au arătat că furnizorii de telefonie mobilă sunt pregătiţi pentru a presta astfel de servicii.

Ala Baidauz, şefă de direcţie în cadrul ANRCETI, a spus că, pentru a beneficia de astfel de servicii,  utilizatorul va trebui să depună o cerere care va conţine datele din buletin şi numărul de telefon. Cererea va fi prelucrată de la 5 la 30 de zile. În cazul în care termenul va fi depăşit, furnizorul de telefonie va plăti clientului o penalitate de 100 de lei pentru fiecare zi de reţinere, iar în caz că numărul a fost portat din greşeală, furnizorul va plăti clientului o amendă de 1000 de lei, plus fiecare zi în care numărul a fost schimbat la alt furnizor de servicii de telefonie mobilă.

Cererea poate să nu fie acceptată doar în cazul în care clientul are datorii neachitate, nu îndeplineşte condiţiile contractului sau a depus o cerere de mai multe ori. Potrivit şefei de direcţie, accesul la telefonie mobilă va fi restricţionat doar o singură dată, pe un termen de maxim o oră, în timpul nopţii.

Pentru a vedea care numere de telefoane au fost portate utilizatorii pot vedea pe site-ul www.portare.md. În cazul în care, numărul de telefon a fost portat şi are tarif diferit, în timpul apelului, apelantul va fi atenţionat printr-un sunet special.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.