Dacă nu vor fi puse piedici, CFM va reveni pe un făgaș normal, declarație

Întreprinderea de stat „Calea Ferată din Moldova” este mult prea importantă pentru economia Republicii Moldova, iar actuala conducerea a CFM are și viziune, dar și dorință de a schimba lucrurile în bine. O spun reprezentanții întreprinderii, care afirmă că mizează pe înțelegere și dau asigurări că, dacă nu vor fi create piedici artificiale, CFM va reveni pe un făgaș normal de dezvoltare.

„De aceea, vă îndemnăm să fiți în continuare cu ochii pe noi, dar faceți în așa fel încât grija manifestată față de CFM să fie un impuls suplimentar, dar nu o piedică în asigurarea unui prezent și viitor demn întreprinderii de stat „Calea Ferată din Moldova”, a declarat Vitalie Mucan, prim-vicedirector pentru planificare strategică, într-o conferință de presă la IPN.

Potrivit lui, întreprinderea este una mult prea importantă pentru economia țării pentru ca discuțiile despre CFM să se transforme în polemici. Or, acest lucru nu are nimic în comun nici cu interesul CFM, nici cu interesul țării în domeniul feroviar.

Vitalie Mucan a menționat că, odată cu venirea la cârma întreprinderii a actualei conduceri, s-a purces la implementarea unui amplu program de reorganizări și modernizări. Începând cu anul 2020, cu sprijinul partenerilor de dezvoltare, pentru prima dată în ultimele trei decenii , au fost achiziționate 12 locomotive noi, fără de care CFM nu avea viitor. Totodată, au loc reabilitări ale infrastructurii pe mai multe tronsoane de cale ferată.

„Țin să amintesc că acum CFM merge consecvent pe realizarea unui program de dezvoltare, care e prevăzut pentru a fi implementat până în 2031. Programul dat prevede așa etape ca – restructurarea instituțională a întreprinderii, necesarul de investiții, prognoze financiare și a traficului și surse financiare. Menționez, toate aceste lucruri pentru a scote în evidență toate eforturile titanice ce se depun nu doar pentru a salva Cale Ferată a Moldovei, ci și pentru a o moderniza și a o dezvolta continuu. Actuala administrației foarte bine înțelege cum și încotro trebuie să mergem. Calea aleasă este dezvoltarea transportului feroviar în Republica Moldova și cu siguranță vom reuși”, a declarat prim-vicedirectorul CFM.

Vitalie Mucan a mai spus că poziția actualei conduceri următoarea – „Calea Ferată din Moldova” este o întreprindere strategică, absolut necesară economiei țării și nu poate fi desființată sau lichidată. Iar, orice speculație la această temă este lipsită de sens și de logică. „Dat fiind cele menționate, venim cu un apel către toți cei interesați de situația de la CFM: da, situația nu e una ușoară, însă ea nu s-a format ieri și nu azi, ci timp de peste zece ani. Însă această situație poate fi depășită, doar prin acțiuni hotărâte și printr-o largă viziune asupra domeniului”, a mai spus Vitalie Mucan.

Vadim Șargarovschi, vicedirector general, responsabil de Activitatea Economică a CFM.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.