În regiunea transnistreană va fi aplicat un control suplimentar asupra cheltuielilor de fonduri, care provin din plăţile pentru serviciile locative efectuate de populaţie în contul companiilor de întreținere a locuințelor. Situația privind utilizarea abuzivă a fondurilor colectate a fost discutată în cadrul Comitetului parlamentar pentru politică regională în partea stângă a Nistrului, transmite IPN.
,,Efectuarea activităților de control privind utilizarea rezonabilă a fondurilor și de stabilire a încălcărilor identificate - aceste funcții se propune să fie atribuite Curții de Conturi", a menționat șeful Comitetului de profil al organului legislativ nerecunoscut, deputatul Oleg Vasilatii, care consideră necesar de a crea un sistem de monitorizare a cheltuielilor de fonduri pentru serviciile publice și întreținerea fondului locativ.
Actualmente, companiile de gestionare a spaţiului locativ dispun de banii locatarilor la propria lor discreție, ca rezultat adesea sunt înregistrate cazuri de cheltuieli nejustificate, pentru care nu este prevăzută vreo responsabilitate. În legislația regională actuală nu există criterii clare pentru determinarea caracterului rezonabil al cheltuielilor banilor de către companiile de întreținere a spațiului locativ.
Parlamentarii regionali au adoptat în a doua lectură o serie de amendamente de reglementare juridică, prin care companiile de întreținere a spațiului locativ vor fi obligate să încheie contracte de gestionare a clădirilor de locuit cu mai multe etaje și să poarte răspundere administrativă.
În cazul depistării încălcărilor, companiile de întreținere a spațiului locativ vor fi amendate cu sume în mărime de la 1.840 ruble transnistrene ($ 163) până la 11 400 ruble ($ 977).