Curtea de Conturi constată probleme în gestionarea banilor de către CCA
„Consiliul Coordonator al Audiovizualului (CCA) nu a elaborat un regulament privind modul de alocare a resurselor din Fondul de susţinere a radiodifuzorilor”, se spune într-un raport al Curţii de Conturi (CC), care a efectuat recent un audit la CCA. Raportul CC şi o hotărâre a guvernului în acest sens au fost publicate în „Monitorul Oficial” din 28 aprilie, transmite Info-Prim Neo.
CC a depistat, de asemenea, neconcordanţe financiare în documentele ce reflectă reparaţia noului sediu al CCA de pe strada V. Pârcălab, 46, din capitală.
Potrivit noului Cod al audiovizualului, în vigoare din 27 iulie 2006, banii „proveniţi din alte surse decât subvenţiile de stat vor constitui Fondul de susţinere a radiodifuzorilor, care va avea un regulament separat, elaborat şi publicat de CCA”. CCA nu a adoptat un astfel de regulament nici la aproape trei ani după intrarea în vigoare a codului. În consecinţă, CC constată că în acest fond, în 2008, s-au acumulat 2,4 mln lei, din care au fost utilizate doar 2 procente.
Pentru reparaţia noului sediu CCA a primit de la Guvern bani din Fondul de rezervă. Dar, potrivit Curţii de Conturi, „verificarea situaţiilor financiare ale CCA (...) pe anul 2008, a constatat că, în unele cazuri, acestea au fost înregistrate neregulamentar, urmare a cărui fapt a fost atribuită la cheltuieli suma de 290,9 mii lei. S-au constatat exagerări admise de către antreprenor (firma care a realizat reparaţia „Sagitod-Grup”– n.r.) în sumă de 76,4 mii lei”. CC consideră că lucrările de reparaţie costă mai puţin decât ceea ce a plătit CCA.
Curtea mai constată că CCA a admis încălcări prin nerespectarea normelor stabilite la achiziţia de bunuri, lucrări şi servicii şi la reparaţii capitale, divergenţe între documentele ce confirmă suprafaţa totală a clădiri din str. V. Pârcălab, primită în gestiune, neaprobarea unui regulament privind alocarea şi utilizarea resurselor din Fondul de susţinere a radiofiofuzoruilor.