Curtea de Apel a declarat legal contractul încheiat de “EPA Media” cu Primăria municipiului Chişinău

Firma austriacă “EPA Media” a câştigat recent la Curtea de Apel (CA) procesul intentat de Asociaţia Agenţiilor de Publicitate din Chişinău (AAPC), care au invocat ilegalitatea contractului obţinut de această firmă cu Primăria municipiului Chişinău. Informaţia a fost făcută publică joi, 12 iulie, de avocatul firmei Vitalie Caldîba, în cadrul unei întrevederi a primarului general al municipiului Chişinău, Dorin Chirtoacă, cu membrii AAPC, la solicitarea acestora. Potrivit avocatului, prin această hotărâre a instanţei de judecată devine nulă decizia Consiliului municipal Chişinău, din luna martie, de a nu aproba contractual semnat între Primărie şi firma austriacă în cadrul proiectului de parteneriat public privind construcţia şi iluminarea staţiilor de aşteptare, în complex cu oferirea posibilităţii de amplasare a dispozitivelor de publicitate exterioară. Angela Sârbu, directorul Agenţiei „Aquarelle”, a declarat că AAPC va ataca decizia CA la Curtea Supremă de Justiţie în speranţa de a demonstra ilegalitatea apariţiei pe piaţă a firmei austriece, considerată drept uzurpatoare a întregii industrii a publicităţii exterioare din capitală. Sandu Osadcenco, directorul Agenţiei de publicitate „Neorama”, a declarat în cadrul întrevederii că, deşi se presupunea că „EPA Media” va aduce în Chişinău instalaţii moderne de publicitate, acest fapt nu s-a adeverit. Potrivit lui, staţiile de aşteptare a transportului public pe care le instalează în prezent această firmă nu corespund rigorilor moderne, tehnologiile şi profilurile folosite fiind utilizate de agenţiile de publicitate din Chişinău încă acum 10 ani. AAPC a contestat afirmaţiile anterioare ale autorităţilor locale, că acumulările la bugetul local din activitatea firmelor de publicitate constituie 1 mil. lei, ceea ce e foarte puţin pentru municipiu. În cadrul şedinţei s-a stabilit că agenţiile de publicitate din capitală achită mult mai mult, ceea ce nu justifică acţiunile autorităţilor de a atragere pe piaţă noi jucători. Numai în anul trecut în bugetul local au fost virate 1,6 mil. lei, conform taxei de 5% din volumul total al veniturilor din publicitate. Totodată, pentru fiecare faţă a celor 2500 de panouri de publicitate din municipiu este prevăzută anual achitarea unei taxe până la o cotă maximă de 1800 lei. Întrebaţi dacă în Chişinău este suficient spaţiu pentru a instala noi panouri publicitare, în contextul în care „EPA Media” a obţinut acordul de a amplasa 1500 de panouri mari, 600 - mai mici şi casete cu publicitate pe toţi pilonii, responsabili ai Primăriei au declarat că în Chişinău pot fi amplasate doar până la 3500 de panouri. Totodată arhitectul–adjunct al capitalei, Nicon Zaporojan a menţionat că autorităţile locale elaborează un nou Regulament şi o nouă Concepţie privind dezvoltarea publicităţii exterioare în municipiul Chişinău, invitând companiile de publicitate să ia parte la acest proces, pentru a evita pe viitor situaţii de conflict. Acestea, potrivit lui, au avut loc anume din cauza că în Chişinău de mai bine de 10 ani nu a existat o concepţie a publicităţii exterioare. În context, primarul general Dorin Chirtoacă a menţionat că problemele pe care le abordează membrii AAPC trebuie analizate suplimentar, după care va fi luată o decizie adecvată. Edilul capitalei a propus continuarea discuţiilor, exprimându-şi speranţa că în final rezultatul va satisface interesele administraţiei municipale, dar şi ale agenţilor economici din domeniu. CMC a anunţat, în noiembrie trecut, un concurs investiţional pentru construcţia staţiilor de aşteptare, desemnând o comisie de examinare a proiectelor, care urma să prezinte consilierilor Regulamentul privind amplasarea publicităţii în municipiu şi să facă propuneri privind oferta investiţională a “EPA Media”. Ulterior s-a stabilit însă că ex-primarul Vasile Ursu a ignorat termenele stabilite pentru desfăşurarea concursului şi a încheiat contractul cu firma austriacă. Firmele de publicitate au protestat, declarând că nu au fost informate despre desfăşurarea concursului care, au declarat sursele citate, „s-a făcut prin uşa din spate” a Primăriei Chişinău.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.