Oficiul Național al Viei și Vinului are un nou director. Este vorba despre fostul manager general al vinăriei „Castel MIMI”, Cristina Frolov, care, în urma unui concurs desfășurat de Ministerul Agriculturii, Dezvoltării Regionale și Mediului, a fost aleasă cu cu 6 voturi din 8, transmite IPN.
Cristina Frolov își începe activitatea din data de 23 noiembrie, pentru un mandat de 4 ani.
Noua președintă a ONVV, timp de opt ani, a fost manager general al vinăriei „Castel MIMI”, perioadă în care a gestionat întreg procesul de renovare a castelului, care ulterior a fost repus în circuitul turistic național și regional. Ea a fost membru al Consiliului de Coordonare al ONVV, reprezentând Asociația Vitivinicolă a Regiunii Geografice Delimitate „Codru” și a deținut funcția de președinte a Asociației Națională pentru Turism Receptor (ANTRIM), organizație ce are ca misiune pentru promovarea sectorului turismului din țară. Este absolventă a Academiei de Studii Economice de la București, e căsătorită și educă doi copii.
Potrivit Cristinei Frolov, industria vinicolă din Moldova trece printr-o perioadă a schimbărilor, iar problemele cu care se confruntă solicită multă colaborare și conlucrare cu toți membrii sectorului. Este nevoie de depunerea a și mai multe eforturi pentru a promova brandul vinicol de țară, care va avea ca efect creșterea exporturilor vinurilor de calitate.
Noua directoare își propune să conlucreze pentru a simplifica procedurile de export, impozitare și certificare, de acces la subvenții și fonduri de dezvoltare, de atragere de investiții suplimentare, care să fie utilizate pentru protecția mediului, pentru consolidarea imaginii și a face față competiției de pe piață prezentată de vinurile ieftine produse în alte țări ale lumii unde condițiile climaterice permit producerea cu niște costuri mult mai mici decât în Republica Moldova.
Oficiul Național al Viei și Vinului (ONVV) contribuie la reglementarea și dezvoltarea domeniului, servind drept platformă pentru acțiunea comună a tuturor celor implicați în creșterea competitivității produselor vinicole, valorificarea autenticității și orientarea spre consumator. Printre obiectivele sale de bază se numără diversificarea piețelor de desfacere și promovarea vinurilor moldovenești prin programul național și brandul național vinicol „Vinul Moldovei. O legendă vie”.