Copiii cu dizabilităţi severe din Ialoveni au primit şansa la studii

Douăzeci şi doi de copii cu dizabilităţi severe şi complexe din raionul Ialoveni învaţă alături de semenii lor la o şcoală generală cu practici incluzive şi beneficiază de asistenţă individualizată. Cincisprezece dintre aceşti copii, cu vârsta între 6 şi 16 ani, au păşit pragul şcolii pentru prima dată marţi, 25 octombrie, iar acest lucru a devenit posibil datorită Unităţii de Educaţie Incluzivă, un serviciu de suport educaţional creat în cadrul Liceului Teoretic „Petre Ştefănucă” din oraşul Ialoveni, transmite IPN.

Unitatea de Educaţie Incluzivă şi-a început activitatea la întâi septembrie anul curent, iar pe 25 octombrie, a avut loc inaugurarea festivă a acestui serviciu. Prezentă la evenimentul de inaugurare, ministrul muncii, protecţiei sociale şi familiei, Stela Grigoraş, a menţionat că incluziunea şcolară a copiilor cu dizabilităţi severe este un pas important pentru Moldova şi este necesar de a dezvolta modele de Educaţie Incluzivă în toată ţara.

Noul serviciu dispune de mai multe săli dotate cu tehnologii moderne, cu ajutorul cărora procesul de predare-învăţare devine mai uşor pentru copiii cu dizabilităţi severe. Toate spaţiile Unităţii de Educaţie Incluzivă sunt accesibile elevilor cu dizabilităţi fizice. Echipa de specialişti, formată din coordonator, cinci cadre didactice de sprijin, psiholog, logoped, doi kinetoterapeuţi şi patru asistenţi personali oferă zilnic sprijin calificat copiilor, conform unor programe adaptate la necesităţile şi potenţialul fiecărui copil.

O parte dintre elevii cu dizabilităţi înscrişi la Liceul Teoretic „Petre Ştefănucă” frecventează orele în sălile de clasă din liceu, iar alţi copii, care întâmpină dificultăţi mai mari, învaţă în sala de clasă a Unităţii, dotată cu mobilier care poate fi adaptat după cerinţele individuale ale copiilor. În sala polivalentă din cadrul Unităţii de Educaţie Incluzivă, copiii beneficiază de suport individual la învăţare, inclusiv prin utilizarea unei table interactive, de terapie prin joc şi activităţi care le dezvoltă creativitatea. Kinetoterapeuţii le asigură copiilor un program special de recuperare fizică şi realizează activităţi de hidroterapie. Camera senzorială dispune de echipamente care stimulează văzul, auzul şi simţul tactil al copiilor cu dizabilităţi.

Unitatea de Educaţie Incluzivă reprezintă, la această etapă, un model de incluziune şi asigurare a accesului la educaţie al copiilor cu dizabilităţi severe, care va putea fi preluat şi replicat în cadrul sistemului de învăţământ din ţară. Serviciul a fost creat de către Fundaţia Lumos din Marea Britanie în colaborare cu Consiliul Raional Ialoveni.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.