Conectarea sau deconectarea și reglarea încălzirii în blocurile locative conectate la sistemul centralizat de termoficare este efectuată la solicitarea consumatorilor, de către gestionarul fondului locativ sau responsabilul de contor, desemnat de majoritatea locatarilor. În cazul în care, pe parcursul zilei, temperaturile aerului exterior sunt ridicate, iar caloriferele sunt supraîncălzite, consumatorii sunt îndemnaţi să solicite intervenția gestionarului fondului locativ sau Termoelectrica, pentru ajustarea consumului de energie termică, transmite IPN.
Pentru aceasta, consumatorii pot utiliza Centrul de apel – 1300 și 022 447 447, pagina de Facebook a companiei Termoelectrica, aplicația Viber: 069-444-144 (disponibilă pentru text, imagini foto și video), pentru a raporta problemelor tehnice. Alimentarea cu energie termică în condiții de siguranță și conform necesităților consumatorilor este obiectivul principal al Termoelectrica, un rol important în realizarea acestuia revenind investițiilor derulate de companie, ce prevăd inclusiv instalarea Punctelor Termice Individuale (PTI) pentru toți consumatorii.
Veaceslav Eni, director general al Termoelectrica, a declarat că PTI-urile ajustează automatizat consumul de energie termică, conform setărilor prestabilite, în funcție de temperatura aerului exterior și necesitățile individuale ale consumatorilor, fără a fi necesară intervenția fizică a reprezentanților gestionarului fondului locativ sau Termoelectrica.
Termoelectrica asigură furnizarea energiei termice până la branșamentul clădirii (punctul de conectare), iar sistemul ingineresc de încălzire intra-bloc este administrat de locatari, prin intermediul administratorului sau gestionarului fondului locativ.