Consumatorii de servicii financiare la distanţă, mai bine protejaţi

Condiţiile de informare a consumatorilor de servicii financiare la distanţă – până şi după încheierea contractelor – vor fi strict reglementate. Guvernul a aprobat un proiect de lege în acest sens. Reglementările se referă la serviciile financiare cu amănuntul, cum ar fi cele bancare, de asigurări, de plată şi de investiţii, inclusiv fondurile de pensii, care sunt negociate la distanţă prin orice mijloc care nu necesită prezenţa fizică simultană a părţilor contractante, transmite IPN.

Totuşi, furnizorii de servicii financiare şi consumatorii vor avea o întâlnire fizică, la care se va semna contractul.  Vicepremierul Valeriu Lazăr, ministru al economiei, a specificat că proiectul stabileşte cerinţe clare şi forme unificate în ceea ce priveşte informarea consumatorilor înainte de încheierea contractelor la distanţă. Acesta va permite consumatorilor să facă o alegere corectă când  selectează furnizorul de servicii financiare. O prevedere importantă a proiectului de lege este dreptul de revocare. Orice consumator are la dispoziţie 14 zile pentru a desface contractul fără a-i fi aplicate penalităţi.

Autoritatea de supraveghere pe acest segment va fi Agenţia pentru Protecţia Consumatorilor.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.