Construcţia tronsonului Cahul-Giurgiuleşti nu va avea impact exagerat asupra ecologiei, afirmă ministrul de ramură
Construcţia tronsonului de cale ferată Cahul-Giurgiuleşti nu va avea impact exagerat asupra ecologiei. „Doar 175 m2 din rezervaţia “Bâcului de Jos” va fi afectată.”, a declarat presei vineri, 3 august, ministrul Ecologiei şi Resurselor Naturale, Constantin Mihăilescu.
Potrivit oficialului, necesitatea acestui tronson este indiscutabilă. Tronsonul, cu o lungime de 50 km şi va uni cel mai mare oraş din sudul ţării, Cahul, cu localitatea Giurgiuleşti, trecând prin10 localităţi din regiune.
“Tronsonul Cahul-Giurgiuleşti oferă ieşire spre Marea Neagră, şi va da posibilitate fermierilor din regiune să-şi transporte marfa atât în R. Moldova, cât şi în Ucraina sau în România, la Galaţi.”, a menţionat Mihăilescu.
Ministrul susţine că tronsonul va fi construit între luncă şi versant, care vor proteja localităţile de inundaţii. Mihăilescu a precizat că poluarea apelor va fi minimă, pentru că nu va fi utilizată benzină pentru locomotive, ci motorină care are un impact ecologic mai redus.
De-a lungul tronsonului de cale ferată vor fi plantate culturi multianuale. Cele 7 case de locuit şi 2 stadioane care stau în calea liniei ferate, vor fi demolate. Proprietarii vor primi despăgubiri.
Construcţia tronsonului Cahul-Giurgiuleşti va dura până la finele lunii noiembrie 2008.