Concesionarul Aeroportului Internaţional Chişinău a prezentat proiectul de modernizare

Compania rusă „Komaks”, concesionarul Aeroportului Internaţional Chişinău (AIC), a prezentat proiectul de modernizare şi dezvoltare pentru următorii 49 de ani. Suma totală a investiţiilor va depăşi cifra de 244 de milioane de euro, iar lucrările vor fi efectuate în trei etape. Primele lucrări de modernizare vor începe deja în anul viitor.

Vicepreşedintele companiei „Komaks”, Tatiana Semionova, a declarat în cadrul unei conferinţe de presă la IPN, că potenţialul Aeroportului Internaţional Chişinău este cu mult mai mare decât s-a considerat iniţial, iar concesionarul este pregătit să investească toate sumele enunţate. Investiţiile vor fi făcute în 3 etape, iar către anul 2030, AIC va avea capacitatea de deservire a circa 4 milioane de pasageri anual. Toate cele 240 de milioane de euro vor fi investite până la finele anului 2030, ca mai apoi investiţiile să aducă şi profit. La prima etapă de modernizare în AIC, în perioada anilor 2015-2016 vor fi investite 45,1 milioane de euro.

Lucrările se vor axa pe modernizarea infrastructurii şi securitatea zborurilor. Astfel, va fi lărgită şi modernizată pista de decolare, care, pe moment, are o perioadă de exploatare de 26 de ani. Aceasta va oferi posibilitatea de aterizare a aeronavelor mai mari care operează zboruri pe curse lungi. O parte din pista de aterizare, care în prezent nu este funcţională, va fi reconstruită în totalitate şi adusă la standardele de securitate necesare. Vor fi restabilite sistemele de drenaj şi consolidată baza peronului. Acesta va fi extins la o capacitate de parcare a 42 de aeronave. 4 dintre aceste locuri vor fi destinate aeronavelor de clasa D, iar 35 de locuri pentru aeronave de clasa C. Restul locurilor sunt prevăzute pentru aeronavele de marfă.

Tot la prima etapă, concesionarul îşi propune să îmbunătăţească calitatea serviciilor din terminal şi să-l extindă cu încă 6 mii de metri pătraţi. În prezent terminalul are o capacitate de deservire a 600 de călători pe oră şi are o suprafaţă totală de 11 mii de metri pătraţi.

A doua etapă de modernizare cuprinde perioada de până în anul 2025, când AIC va putea să deservească 3 milioane de pasageri anual. Lucrările preconizate pentru această perioadă vor include construcţia unui terminal cu o suprafaţă de 1,4 mii de metri pătraţi pentru avioanele de marfă. Ceea ce va permite se transporte pe calea aerului circa 12 mii de tone de mărfuri anual. Tot la această etapă este preconizată construcţia unui nou terminal cu o suprafaţă totală de 20 de mii de metri pătraţi cu posibilitatea de a instala şi punţi de îmbarcare,. După aceste lucrări, suprafaţa totală a terminalului va avea 32 de mii de metri pătraţi şi 5 punţi de îmbarcare a pasagerilor. Va fi construită şi o parcare nouă cu o capacitate de 1500 de locuri. Suma totală a investiţiilor la această etapă va fi de 115,2 milioane de euro.

Tatiana Semionova a subliniat că a treia etapă de dezvoltare a AIC, preconizată pentru perioada anilor 2025- 2030 va presupune lucrări de lărgire a peronului şi construcţia unei piste noi de aterizare, lucrări la sistemele de drenaj şi semnalizarea de securitate. Tot în această perioadă va fi construită o parcare auto acoperită şi peronul pentru aeronavele de marfă.

  • tatiana semenova despre investitiile in aic.mp3
  •     0

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.